انتخابات ریاست جمهوری در کره جنوبی زودتر از موعد آغاز شد

انتخابات ریاست جمهوری در کره جنوبی زودتر از موعد آغاز شد
شنبه 14 اسفند 1400 - 14:36

شبکه خبری«سی‌جی‌تی‌ان» چین روز شنبه از برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری در کره جنوبی خبر داد که پیش‌تر قرار بود در تاریخ ۹ مارس سال جاری (۱۸ اسفند ماه) برگزار شود.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش روز شنبه این شبکه خبری چینی، «لی جائه میونگ» از حزب حاکم دموکراتیک و «یون سوک یول» از حزب محافظه کار در بین نامزدهای انتخابات هستند. نظرسنجی ها نشان می دهند لی و یون رقابت تنگانگی دارند.

مردم کره جنوبی درحالی امروز برای انتخاب رئیس جمهوری جدید خود به پای صندوق های رای می روند که این کشور در حال حاضر با بحران کرونا در حال دست و پنجه نرم کردن است و هر روز به شمار مبتلایان به این بیماری در آن افزوده می شود.

رای دهندگان در حال انتخاب جایگزینی برای «مون جائه این» رئیس جمهور لیبرال هستند که به دلیل محدودیت دوره نمی تواند برای انتخابات مجدد شرکت کند.

از جمله مواردی که در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی بر آن تاکید می شود می توان به پاکسازی سیاست های قطبی، مبارزه با فساد، مقابله با قیمت های بی رویه مسکن و تشدید نابرابری که چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا را تحت تأثیر قرار داده است، اشاره کرد.

کارشناسان سیاسی می گویند انتخابات ریاست جمهوری در کره جنوبی در شرایطی که به سبب شیوع بیماری کرونا اقتصاد کل جهان از جمله کره جنوبی با مشکل روبرو شده، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

نگاهی به تحولات صورت گرفته در این کشور در سالهای گذشته نشان می دهد، حزب محافظه کار کره جنوبی در سال‌های اخیر بدون طرح چالشی معنادار، در انتخابات ریاست جمهوری (۲۰۱۷)، محلی (۲۰۱۸) و انتخابات پارلمانی (۲۰۲۰) شکست خورده اند.

به استناد نظرسنجی‌های صورت گرفته هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در این کشور حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد آرا را به خود اختصاص خواهند داد.

«لی» در شعارهای تبلیغاتی خود توسعه اقتصادی را در صدر اهداف سیاست داخلی و توسعه همکاری چین و کره جنوبی را یکی از اولویتهای سیاست خارجی خود قرار داده است.

اما «یون» متعهد شده است در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در کره جنوبی، حمایت از بازار را در دستور کار سیاست داخلی و توسعه روابط با ژاپن و آمریکا را در صدر سیاستهای خارجی خود قرار دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها