حملات تروریستی در پاکستان؛ توطئه وهابیت علیه جهان اسلام

حملات تروریستی در پاکستان؛ توطئه وهابیت علیه جهان اسلام
شنبه 14 اسفند 1400 - 15:41

هر باری که مساجد، حسینیه‌ها و تجمعات دینی مسلمانان شیعه در پاکستان هدف حملات تروریستی قرار می‌گیرد و شهدای زیادی نیز بر جای می‌گذارد، همواره بیانیه‌هایی از سوی مراجع سیاسی و دینی در کشورهای مختلف در محکومیت آن صادر می‌شود که وجه مشترک آنها، درخواست از دولت پاکستان و مسئولان امنیتی برای اتخاذ تدابیر و اقدات لازم جهت جلوگیری از فعالیت تروریستی و مجرمانه در آن کشور، خشکاندن منابع مالی تروریسم و مجازات گروه‌های تروریستی است.

العالم- کشکول

از روز گذشته (جمعه 13 اسفند ماه) و بعد از اعلام خبر انفجار تروریستی در مسجد مسلمانان شیعه در شهر پیشاور در پاکستان حین اقامه نماز جمعه، که دست‌کم 56 شهید و 190 زخمی بر جای گذاشته است، طرف‌های مختلف در سطح بین‌المللی بیانیه‌هایی را در محکومیت این حمله صادر می‌کنند که "وجه مشترک" بیانیه‌ها این است که "دولت پاکستان بایستی جلوی ظلم و جنایات گروه‌های تروریستی را بگیرد و از مردم بی‌گناه و بی‌دفاع حمایت و تدابیر پیشگیرانه لازم را در این خصوص اتخاذ کند و مانع از آن شود که تجمعات دینی هدف حملات وحشیانه و خشونت‌باری شود که گروه‌های تندرو به آن مبادرت می‌کنند.

دلیل این "وجه تشابه‌ها و تکرارشان" این است که مساجد شیعیان در پاکستان نیز " بارها هدف حملات تروریستی قرار گرفته‌اند" هر چند به گفته برخی، این حملات فقط مسلمانان شیعه را هدف قرار می‌دهد ولی قربانیان اصلی آنها، تمام ملت پاکستان است. این طرف‌های تکفیری و وهابی که پشت این جنایات قرار دارند خواهان پاکستانی قدرتمند نیستند بلکه آنها می‌خواهند هرج و مرج کامل بر این کشور حاکم و دچار عقب‌ماندگی شود. واقعیتی که محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی نیز به آن اذعان کرده و گفته است که آمریکا از این گروه‌ها به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف خود استفاده می‌کند.

این واقعیت را احمد اقبال رضوی، معاون دبیرکل مجلس وحدت مسلمانان در پاکستان نیز مورد تأکید قرار داده و گفته است: "دلیل تاسیس پاکستان این است که تمام مسلمانان بتوانند با آزادی‌های مذهبی‌شان در آن زندگی کنند اما متاسفانه تروریسم وهابی و تکفیری همچنان پاکستان را از آن محروم می‌سازد.. اهداف این حملات تروریستی، واضح است اینکه اجازه ندهند پاکستان قوی شود."

تروریسم تکفیری وهابی ابزار ویرانگر در دست دشمنان اسلام برای اجرا کردن توطئه‌های‌شان علیه جوامع اسلامی و ضربه زدن به قدرت و وحدت آنها از طریق ایجاد هرج و مرج و آشوب و درگیری‌ها در آنهاست، و در اینجا اشتباه است اگر بگوییم فقط شیعیان در تیررس هستند بلکه تروریسم تهدیدی علیه تمام ملت پاکستان- شیعه و سنی- و تهدیدی علیه امنیت و ثبات این کشور محسوب می‌شود که به عنوان یک کشور اسلامی تمام عناصر پیشرفت و توسعه را دارد.

پربیننده ترین خبرها