وزارت دفاع روسیه: یک پایگاه هوایی اوکراین هدف حمله موشکی قرار گرفت

 وزارت دفاع روسیه: یک پایگاه هوایی اوکراین هدف حمله موشکی قرار گرفت
يکشنبه 15 اسفند 1400 - 12:44

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که صبح امروز یک پایگاه هوایی اوکراین هدف موشک دقیق و دوربرد روسیه قرار گرفت و تاسیسات آن از کار افتاد.

العالم ـ اروپا

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در سخنانی که از شبکه های تلویزیونی روسیه۲۴ و زویوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه پخش می شد، گفت: نیروهای روسیه در شبانه روز اخیر ۶۱ مرکز و تاسیسات نظامی اوکراین را نابود کرده و یک سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ را منهدم کردند.

وی افزود: از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین تاکنون، ۶۸ فروند هواپیما بر روی زمین و ۲۴ هواپیمای اوکراین در هوا هدف قرار گرفته و نابود شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تصریح کرد که از آغاز عملیات ویژه روسیه تاکنون ۲۲۰۳ مرکز نظامی اوکراین ازجمله ۷۶ مقر فرماندهی و مرکز مخابراتی نظامی ارتش این کشور مورد حمله قرار گرفته و نابود شده است.

کوناشنکوف افزود: نیروهای روسیه ۱۱۱ سامانه پدافند موشکی اسی-۳۰۰ ، مجموعه های پدافند هوایی بوک-ام.۱ و اوسا و ۷۱ ایستگاه رادار را منهدم کرده اند.

به گزارش ایرنا، در ۱۱ روز اخیر ۷۷۸ دستگاه تانک و نفربرهای زرهی، ۷۷ آتشبار سنگین و ۲۷۹ عراده توپ و ۵۵۳ خودرو نظامی مجهز به تیربار و ۶۲ پهپاد ضربتی و تجسسی ارتش اوکراین و گردان های ملی گرایان مسلح نابود شده است.

پربیننده ترین خبرها