تقلا برای توجیه تروریست‌پروری آمریکا

تقلا برای توجیه تروریست‌پروری آمریکا
دوشنبه 16 اسفند 1400 - 12:44

بعد از تصمیم دولت اوکراین به تشکیل "سپاهی بین‌المللی" متشکل از 16 هزار مزدور از کشورهای مختلف برای جنگیدن در اوکراین، و بعد از برملا شدن توطئه آمریکا مبنی بر انتقال برخی داعشی‌ها از پایگاه "التنف" در سوریه به اوکراین، ذهنیت آمریکا ایده‌ای را به‌وجود آورد تا از شوک افکار عمومی در نتیجه یارگیری مزدوران و داعشی‌ها برای جنگیدن در اوکراین بکاهد.

العالم- کشکول

روزنامه آمریکایی "وال‌استریت ژورنال"، که ماموریتش تبلیغ و ترویج چنین ایده آمریکایی است، به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت که مسکو نیروهای سوری را در ازای حقوق 200 دلار، برای جنگیدن در اوکراین به‌کار گرفته است.

موضوع قابل توجه این است که مسئولان آمریکایی که روزنامه وال‌استریت ژورنال این خبر را به نقل از آنها گزارش داده، در حالی‌ مبلغ اختصاص یافته به این جنگجویان سوری را 200 تا 300 دلار اعلام کرده، که از ذکر شمار دقیق این جنگجویان و یا محل استقرار آنها خودداری کرده است و به تکرار عبارت "تعدادی از جنگجویان" اکتفا کرده است.

ما نمی‌دانیم که چگونه نیروهای سوری به اوکراین می‌روند تا در آنجا بجنگند، در حالی‌که کشورشان 11 سال است که با ائتلاف آمریکایی و تکفیری می‌جنگد؛ ائتلافی که ده‌ها هزار تکفیری و مزدور را از سراسر جهان به خدمت گرفته است تا هرج و مرج و ناامنی را بر سوریه بگسترانند.

ا همچنین نمی دانیم که چرا روسیه به عنوان یک ابرقدرتی که قدرتمندترین ارتش را دارد و آشکارا و مستقیم وارد جنگ با اوکراین شده است، برای جنگیدن در اوکراین به «تعدادی جنگنده سوری» احساس نیاز کند؟!

بدیهی است که این ادعا در این روزنامه آمریکایی مطرح شد تا اقدام آمریکا برای یارگیری از تکفیری‌ها و دیگر ابزارش در منطقه را توجیه کند و شوک افکار عمومی در نتیجه انتقال داعشی‌ها و "سپاه بین‌المللی" برای جنگیدن در اوکراین را توجیه کند.

پربیننده ترین خبرها