مردی که اولین پیوند قلب خوک را انجام داد پس از دو ماه درگذشت

مردی که اولین پیوند قلب خوک را انجام داد پس از دو ماه درگذشت
چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 19:58

تلاش‌های پزشکان برای استفاده از حیوانات در عمل‌های پیوند عضو همچنان ادامه دارد.

العالم _ جهان

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری پی‌ای میدیا، بیمارستان مریلند اعلام کرد اولین فردی که از خوک پیوند قلب دریافت کرده بود، دو ماه پس از این آزمایش پیشگامانه درگذشت.

دیوید بنت 57 ساله روز سه شنبه در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند درگذشت.

پزشکان علت دقیق مرگ او را اعلام نکردند و تنها گفتند که وضعیت او از چند روز قبل رو به وخامت گذاشته بود.

پسر او از بیمارستان برای ارائه آخرین آزمایش ستایش کرد و گفت که خانواده امیدوارند این آزمایش به تلاش‌های بیشتر برای پایان دادن به کمبود اعضا کمک کند.

دیوید بنت جونیور در بیانیه ای که توسط دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند منتشر شد، گفت: "ما برای هر لحظه نوآورانه، هر رویای دیوانه کننده، هر شب بی خوابی که در این تلاش تاریخی رخ داد سپاسگزاریم."

او افزود: امیدواریم این داستان بتواند آغاز امید باشد و نه پایان آن.

پزشکان برای چندین دهه به دنبال این بوده اند که روزی از اعضای بدن حیوانات برای پیوندهای نجات دهنده استفاده کنند.

آقای بنت، یک صنعتگر از هاگرستون، مریلند، کاندیدای این جدیدترین تلاش بود فقط به این دلیل که در غیر این صورت با مرگ حتمی روبرو بود و از شرایط دریافت قلب انسان نیز برخوردار نبود.

پس از عمل جراحی در 7 ژانویه، پسر آقای بنت گفت که پدرش می‌دانست هیچ تضمینی وجود ندارد که این عمل موفقیت آمیز باشد.

تلاش‌های پیشین برای چنین پیوندهایی - یا پیوند خارجی - عمدتاً به این دلیل شکست خورده است که بدن بیماران به سرعت اندام حیوانی را رد می‌کند.

این بار، جراحان مریلند از قلب یک خوک اصلاح شده با ژن استفاده کردند.

دانشمندان حیوان را تغییر داده بودند تا ژن‌های خوک را که باعث رد سریع می‌شود حذف کنند و ژن‌های انسانی را برای کمک به پذیرش این اندام به بدن اضافه کنند.

در ابتدا، قلب پیوندی به خوبی کار می کرد و بیمارستان مریلند به روزرسانی های دوره ای را منتشر می کرد که در آنها به نظر می رسید بنت به آرامی در حال بهبودی است.

ماه گذشته، بیمارستان ویدئویی از او در حال تماشای سوپر باول از روی تخت بیمارستان خود در حالی که با فیزیوتراپیست کار می کرد منتشر کرد.

آقای بنت با قلب خوک اصلاح‌شده ژنتیکی بسیار طولانی‌تر از یکی از آخرین نقاط عطف در پیوند خارجی زنده ماند - زمانی که بیبی فی، یک نوزاد در حال مرگ کالیفرنیا، در سال 1984 به مدت 21 روز با قلب یک بابون زندگی کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها