کره شمالی با پرتاب ماهواره، آمریکا و متحدانش را رصد می‌کند

کره شمالی با پرتاب ماهواره، آمریکا و متحدانش را رصد می‌کند
پنج‌شنبه 19 اسفند 1400 - 11:43

کره شمالی قصد دارد در سال های آینده تعدادی ماهواره شناسایی برای ارائه اطلاعاتی در مورد اقدامات نظامی آمریکا و متحدانش به فضا پرتاب کند.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز پنجشنبه حین بازدید از مرکز ملی توسعه هوافضای این کشور، از این تصمیم خبر داد و گفت بسیاری از ماهواره های شناسایی نظامی در قالب یک طرح پنج ساله که سال گذشته اعلام شد، در مدار قرار می گیرد.

وی تاکید کرد که هدف از پرتاب ماهواره های شناسایی، ارائه اطلاعات به نیروهای مسلح کره در مورد اقدامات نظامی علیه پیونگ یانگ از سوی نیروهای متجاوز آمریکا و نیروهای دست نشانده آن در کره جنوبی، ژاپن و اقیانوس آرام است.

به گفته کارشناسان، کره شمالی ظاهرا آماده پرتاب یک ماهواره شناسایی است که می تواند به اندازه آزمایش های تسلیحاتی این کشور مسلح به سیستم هسته ای بحث برانگیز باشد، زیرا از همان فناوری ممنوعه موشک های بالستیک در آن استفاده شده است.

کره شمالی به تازگی اعلام کرد که دو آزمایش سیستم های ماهواره ای را انجام داده است. مقام های کره جنوبی، ژاپن و آمریکا این آزمایش ها را شامل پرتاب موشک های بالستیک دانستند.

آزمایش های کره شمالی، محکومیت های بین المللی و انتقاد ارتش آمریکا را به همراه داشت. اداره اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد که احتمالا دولت کره شمالی در نظر دارد آزمایش موشک های بالستیک قاره پیما و بمب هسته ای خود را از سر بگیرد.

تحلیلگران مستقر در آمریکا گفتند که تصاویر ماهواره های تجاری، انجام برخی ساخت و سازها در سایت آزمایش هسته ای کره شمالی را نشان می دهد. این سایت در سال ۲۰۱۸ بسته شده بود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها