پوتین: آمریکا بخاطر بحران انرژی، حاضر به توافق با ایران به هرقیمت است

پوتین: آمریکا بخاطر بحران انرژی، حاضر به توافق با ایران به هرقیمت است
پنج‌شنبه 19 اسفند 1400 - 19:36

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نوشت: آمریکایی ها حاضر شده اند به سبب بحران انرژی، به هر قیمت با ایران و ونزوئلا به توافق برسند.

العالم _ توافق هسته ای

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز در سخنانی درباره بحران انرژی در جهان و تلاش برخی کشورهای غربی برای کاهش یا قطع واردات انرژی خود از روسیه گفت: آمریکا سعی دارد با فریب دادن مردم خود، روسیه را عامل افزایش بهای انرژی معرفی کند. آمریکا در شرایط کنونی در تکاپو است تا با ایران و ونزوئلا قراردادهایی در حوزه انرژی امضا کند.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین گفت:آنها(آمریکایی ها) در تکاپو هستند تا به هر قیمت با این کشورها (ایران و ونزوئلا) به توافق برسند؛ کشورهایی که خود آمریکایی ها در گذشته علیه آنها تحریم های غیر قانونی وضع کردند.

پوتین تصریح کرد: آمریکایی ها حاضرند با ایران به صلح برسند و فوری تمام اسناد را امضا کنند و همچنین با ونزوئلا. آمریکایی ها به ونزوئلا رفتند تا با آنها مذاکره کنند .

پوتین در بخشی دیگری از سخنانش گفت که کشورش به تعهدات خود در زمینه تامین انرژی پایبند است و به صادرات انرژی ادامه می دهد.

وی افزود: به کشورهای غیر دوست می گویم که ما به تعهدات خود در زمینه انرژی پایبند هستیم.

رئیس جمهور روسیه غرب را به تلاش برای تحمیل مسئولیت افزایش قیمت انرژی به روسیه متهم کرد و در خصوص تصمیم آمریکا برای ممنوعیت واردات انرژی از روسیه گفت: نفت صادراتی روسیه به آمریکا بیش از 3 درصد نیست.

ولادیمیر پوتین گفت: ما به صادرات انرژی از جمله از طریق خاک اوکراین ادامه می دهیم.
وی تحریم ها علیه روسیه را نامشروع دانست و افزود: کشورهای غربی مردم خود را فریب می دهند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها