دانمارک چهره پلیدش را نشان داد .. استقبال از آوارگان اوکراینی .. اخراج آوارگان سوری

دانمارک چهره پلیدش را نشان داد .. استقبال از آوارگان اوکراینی .. اخراج آوارگان سوری
جمعه 20 اسفند 1400 - 18:04

دانمارک در حالی با آغوش باز از آوارگان اوکراینی استقبال می کند که از اواسط سال 2020 شروع به بازگرداندن پناهجویان سوری به کشورشان کرده است.

العالم – کشکول

به این ترتیب، دانمارک پناهجویان را بر اساس رنگ و وابستگی مذهبی در رسوایی بزرگی که نشان دهنده ریاکاری و دروغگویی غرب نژادپرست در شعارهایش در زمینه برابری و حقوق بشر است، پذیرفت.

این در حالی است که داعشی‌هایی که از اروپا آمده بودند و تحت حمایت اطلاعات غربی و با توطئه کشورهای همسایه سوریه در این کشور جمع‌ شدند، نقش عمده‌ای در توطئه غرب برای نابودی سوریه و تلاش برای سرنگونی نظام و رئیس جمهور آن ایفا کردند.

در حالی که هزاران سوری در نتیجه جنگ شعله ور شده توسط غرب به اروپا پناه بردند، کشورهای اروپایی به ویژه دانمارک از نگهداری پناهندگان سوری خودداری کردند و علیرغم انتقادهای بین المللی، دولت سوسیال دموکرات این کشور بر موضع خود در زمینه اخراج سوری ها پافشاری کرد.

با شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ماتیاس تسفای وزیر مهاجرت دانمارک گفت: زمانی که در اروپا جنگی روی می دهد و یک همسایه اروپایی مانند اوکراین دچار مشکل می شود بدون شک باید تا جایی که می توانیم از طریق استقبال از اوکراینی ها در خاک دانمارک به آنها کمک کنیم.

راسموس استاکلوند سخنگوی روابط خارجی حزب حاکم سوسیال دموکرات دانمارک، گفت که دولت دانمارک در حال تهیه پیش نویس قانونی است که زمینه پناهندگی و اقامت اوکراینی ها را تسهیل کند تا قادر به ادامه تحصیل و کار در این کشور باشند.

این در حالی است که در سال 2016، دانمارک پیش نویس قانون لایحه اموال باارزش را تدوین کرد که به دولت اجازه می‌دهد برخی از دارایی‌های پناهجویان را برای کمک به افزایش رفاه کشور مصادره کند اما استوکلوند گفت که این قانون شامل مهاجرین اوکراینی نمی شود.

انگر استویبرگ وزیر مهاجرت سابق نیز گفت: ما پناهندگان اوکراینی را به اتباع سومالی و فلسطینی ترجیح می دهیم به این دلیل که اوکراینی ها بیشتر شبیه ما هستند و در وهله اول مسیحی هستند.

تحلیلگران بر این باورند که جدای از هویت، بعد دیگری از رفتار غرب و دانمارک مربوط به سیاست خارجی آنان است، آنها از همدردی با پناهندگان اوکراینی به عنوان راهی برای محکوم کردن عملیات روسیه در اوکراین و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه استفاده می کنند.

امروز نژادپرستی در غرب حاکم است، آنها سفیدپوستان و مسیحیان را به ملتهای دیگر ترجیح می دهند و علنا آن را اعلام می کنند، سپس به عنوان مهاجم به کشور ما می آیند تا دموکراسی ادعایی خود را گسترش دهند. پس چطور از آنان انتظار داشته باشیم که از مردم مظلوم فلسطین یا یمن حمایت کنند، صحبت آنها درباره آزادی و برابری چیزی جز ریا نیست و سکوت آنها در برابر جنایات اسرائیل استمرار نژادپرستی آنهاست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها