آمریکا چند فرد و نهاد روسی مرتبط با برنامه موشکی کره‌شمالی را تحریم کرد

آمریکا چند فرد و نهاد روسی مرتبط با برنامه موشکی کره‌شمالی را تحریم کرد
شنبه 21 اسفند 1400 - 04:25

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه چند فرد و نهاد روس را که با برنامه موشکی کره شمالی در ارتباط بودند را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

العالم-آمریکا

آمریکا روز جمعه دو فرد و سه نهاد روسی را به بهانه حمایت از برنامه تسلیحاتی کره شمالی به لیست تحریم های خود اضافه کرد.

این تحریم‌ها یک روز پس از آن اعلام می شود که وزارت دفاع آمریکا در ارزیابی اطلاعاتی اعلام کرد که در دو آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، پیونگ یانگ سامانه موشکی بالستیک قاره پیما را مورد آزمایش قرار داده است.

«برایان نیلسوون» از مقام‌های وزارت خزانه داری آمریکا گفت که تحریم‌ها شبکه‌ای از شخصیت‌ها و نهادهای موجود در روسیه را که به کره شمالی در خرید قطعات سامانه‌ موشک‌های بالستیک کمک کرده‌اند، هدف قرار داده است.

این در حالی است که دولت کره شمالی بامداد پنجشنبه اعلام کرد، آزمایش سامانه ماهواره‌ای اخیر، برای نظارت بر نیروی نظامی آمریکا است.

رسانه دولتی پیونگ‌یانگ گزارش داد، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفته که توسعه اخیر یک ماهواره شناسایی با هدف جمع‌آوری اطلاعات در مورد ارتش آمریکا در منطقه و «نیروهای دست‌نشانده» آن است. کیم این اظهارات در زمان بازدید از آژانس فضایی کره شمالی مطرح کرده است.

بامداد یکشنبه بود که رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد، در جدیدترین شلیک پرتابه توسط این کشور، آزمایش مهمی روی یک سامانه ماهواره‌ای تجسسی انجام شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها