با صدور بیانیه ای؛

تاکید چارچوب هماهنگی شیعیان عراق بر عدم استفاده از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه

 تاکید چارچوب هماهنگی شیعیان عراق بر عدم استفاده از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه
دوشنبه 23 اسفند 1400 - 09:39

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق امروز دوشنبه با اشاره حمله موشکی به اربیل بر ضرورت جلوگیری از استفاده از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه تأکید کرد.

العالم - عراق

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با صدور بیانیه ای گفت که "رهبران این تشکل در نشست امروز دوشنبه خود بر ادامه گفتگوهای سیاسی برای تکمیل تفاهمنامه های لازم برای تشکیل دولت خدمت ملی و حفاظ از حقوق بزرگترین گروه اجتماعی و دیگر گروه های اجتماعی محترم تأکید کردند".

شرکت کنندگان در این جلسه در این بیانیه تصریح کردند که "شهر اربیل هدف موشکی قرار گرفته و این موشک به منطقه ای اصابت کرده است که داستان های مختلفی درباره ماهیت واقعی آن روایت می شود". در این بیانیه همچنین تصریح شده است که حاضران در این جلسه خواستار توضیحات هر چه سریعتر مقامات ذی ربط و تشکیل کمیته های حقیقت یاب پارلمانی و دولتی برای بررسی این موضوع و جلوگیری از استفاده از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه شده و تأکید کردند که نباید به هیچ طرف و گروهی اجازه داد که به هر بهانه ای حاکمیت و تمامیت ارضی عراق را نقض کنند همچنین باید همه روزنه های مداخله خارجی در امور داخلی عراق بسته شود.

در این بیانیه آمده است: "حاضران در این جلسه اعدام بیش از 40 تن از شهروندان شیعه قطیف در عربستان را محکوم کرده و گفتند که این جنایات با اصول همه ادیان آسمانی و قوانین و منشورهای بین المللی حقوق بشر منافات دارد".

پربیننده ترین خبرها