چاووش‌اوغلو فردا به مسکو و کی‌یف می‌رود

چاووش‌اوغلو فردا به مسکو و کی‌یف می‌رود
سه شنبه 24 اسفند 1400 - 23:11

وزیر امور خارجه ترکیه در راستای کمک به حل بحران اوکراین، فردا به مسکو سفر خواهد کرد و سپس راهی کی‌یف خواهد شد.

العالم - ترکیه

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه فردا راهی مسکو خواهد شد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ترکیه، چاووش‌اوغلو پس از دیدار با مقام‌های روسیه، راهی لویو در غرب اوکراین خواهد شد تا در آنجا با همتای اوکراینی خود دیدار و گفت‌وگو کند.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه روز یکشنبه اظهار داشت که آنکارا به تحریم‌های غرب علیه روسیه نخواهد پیوست.

مولود چاووش اوغلو در نشست دیپلماسی آنتالیا گفت: «ترکیه به تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل عملیات ویژه در اوکراین نخواهد پیوست.»

وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به سئوالی درباره موضع ترکیه در مورد اعمال تحریم‌ها علیه روسیه گفت: «ما فکر می‌کنیم که تحریم‌ها مشکل را حل نمی‌کند. به عنوان مثال، بسته شدن حریم هوایی. ما نمی توانیم حریم هوایی را مطابق با "کنوانسیون مونترو" ببندیم. این یک تکلیف قانونی است.»

از زمان عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم های وسیعی علیه روسیه اعمال کرده اند. آمریکا و انگلیس نیز اخیرا تمامی بخش های انرژی این کشور را تحریم کردند، در حالیکه اتحادیه اروپا به علت وابستگی شدید به نفت و گاز روسیه وارد این تحریم نشد اما بخش‌های دیگر از جمله نقل و انتقالات بانکی ، فولاد و بسیاری از بخش ها و صادرات بسیاری از اقلام به روسیه را هدف تحریم قرار داده است. این اتحادیه همچنین اعلام کرد در حال کار کردن بر روی بخش انرژی است.

در این میان، صادرات گاز روسیه به اروپا همچنان ادامه دارد و قطع نشده است. یک مقام وزارت خارجه روسیه نیز هشدار داد اتحادیه اروپا در پی تحریم های اعمال شده علیه مسکو به دنبال وقایع اوکراین، با افزایش قیمت انرژی مواجه خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها