فلج شدن سازمان های صهیونیستی بر اثر حمله سایبری/ آیا سلاح الکترونیکی به دست گروه های مقاومت در غزه هم رسیده است؟

فلج شدن سازمان های صهیونیستی بر اثر حمله سایبری/  آیا سلاح الکترونیکی به دست گروه های مقاومت در غزه هم رسیده است؟
چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 13:21

حمله گسترده و بیسابقه سایبری پایگاه های مهم رژیم صهیونیستی را به تعطیلی کشاند.

العالم _ رژیم صهیونیستی

فشار یک دکمه کافی بود تا کابینه رژیم صهیونیستی و نهادهای آن را فلج و از کار بیکار کند، آنگاه که رادیو ارتش این رژیم اعلام کرد که اسرائیل هدف حمله گسترده و بیسابقه سایبری قرار گرفته است، حمله ای که پایگاه های مهم اسرائیل را به تعطیلی کشاند. این حمله سایبری باعث فلج شدن پایگاه های وزارت داخلی و بهداشت، دستگاه قضایی، بخش های خدماتی و دفتر نخست وزیری شد.

رسانه های اسرائیلی با اشاره به اینکه همه پایگاه های وزارت خانه های صهیونیستی به تعطیلی کشیده شده اند و کابران اطلاع داده اند که نمی توانند این پایگاه ها را باز کنند، اعلام کردند بررسی ها نشان می دهد که هکرهای ایرانی پشت این حمله سایبری قرار دارند.

این رسانه ها تاکید کردند که وزیران کابینه نمی توانند پایگاه های اینترنتی را باز کنند و نفتالی بنت نخست وزیر به مدت بیش از دو ساعت از جلسه کابینه بیرون رفته است بدون اینکه در این مورد پاسخی دهد.

این حمله سایبری، سازمان سایبری اسرائیل را هدف قرار داد، سازمانی که می توان آن را وزارت خانه جنگ الکترونیک اسرائیل نامید.

این حمله سایبری موجب جر و بحث داخل بخش های مختلف وزارت ارتباطات رژیم اشغالگر درباره آمادگی آن برای مقابله با چنین حملاتی شد به ویژه اینکه پایگاه ها یکی پس از دیگری از هم فرو می پاشید بدون اینکه بتوانند از این فروپاشی جلوگیری کنند.

روزنامه اسرائیلی ذامارکر با تاکید بر اینکه ممکن است این اتفاق هنوز پایان نیافته باشد، نوشت هنوز مشخص نیست که آیا این حمله سایبری تا این حد گسترده بوده یا اینکه سازمان های مشخصی را هدف قرار داده است.

این در حالی است که روزنامه هاآرتص به نقل از یک منبع امنیتی نوشت که حمله سایبری ضد اسرائیل گسترده بوده است.

در همین حال روزنامه اسرائیل هیوم نوشت که پایگاه های الکترونیکی اسرائیل تا مدتی طولانی از کار افتادند و پس از دخالت دستگاه سایبری در دسترسی قرار گرفتند. این روزنامه افزود اسرائیل از این نگران است که این حمله سایبری کار ایران باشد زیرا تهران از ناکام گذاشتن تلاش همزمان اسرائیل برای خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران خبر داده بود.

کارشناسان امور اینترنت معتقدند رژیم اشغالگر برای چنین حمله هایی آماده نیست، حمله هایی که ممکن است گسترده تر و بزرگ تر باشند.

آنان تاکید می کنند چنین حمله ای بار دیگر ضعف و آسیب پذیری پایگاه های اصلی رژیم اشغالگر را نشان داد هرچند این رژیم تلاش می کند خلاف آن را در رسانه ها نشان دهد.

به گفته کارشناسان خطر مهم این است که جنگ های آینده جنگ های سایبری و الکترونیکی خواهند بود که به فروپاشی توان تسلیحاتی رژیم اشغالگر منجر خواهند شد هرچند این رژیم درمورد این توان تسلیحاتی مبالغه کند مانند سامانه گنبد آهنین یا موشک های هوشمند.

حال سوال این است که آیا سلاح الکترونیکی به دست گروه های مقاومت در غزه هم رسیده است یا در آینده به دست آنها خواهد رسید.

پربیننده ترین خبرها