زلنسکی: تداوم مذاکره اوکراین با روسیه مهم است

زلنسکی: تداوم مذاکره اوکراین با روسیه مهم است
چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 13:35

رئیس‌جمهور اوکراین ضمن تأکید بر واقع‌گرایانه شدن مواضع مذاکرات حل بحران اوکراین، بر تداوم مذاکره کی‌یف با مسکو تأکید کرد.

العالم - اروپا

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی که بر روی صفحه تلگرام خود منتشر کرده بود بر تداوم مذکرات اوکراین با روسیه تأکید کرد و آن‌ را حائز اهمیت خواند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، زلنسکی در پیام خود تأکید کرد که مذاکرات بین هیأت اوکراینی و روس باید ادامه داشته باشد و گرچه روند این مذاکرات پیچیده و دشوار است اما حائز اهمیت است.

رئیس‌جمهور اوکراین تصریح کرد: «همه از جمله نمایندگان ما در هیأت مذاکرات با فدراسیون روسیه باید در جایگاههای خود باید تلاش کنند. این بسیار حائز اهمیت است، دشوار است اما مهم است».

وی در ارتباط با روند مذاکرات با روسیه گفت: «نشست‌ها ادامه دارد و همانطور که مطلع شدم مواضع مذاکرات بسیار واقع‌گرایانه تر شده است اما هنوز برای آنکه تصمیماتی در راستای منافع اوکراین اتخاذ شود، به زمان بیشتری نیاز است».

پیشتر عضو هیأت اوکراینی گفته بود مذاکرات با روسیه از سرگرفته شده است اما مشاور رئیس دفتر زلنسکی ساعاتی بعد گفت که مذاکرات چهارشنبه ادامه می‌یابد.

پیش از این «دیوید آراخامیا» یکی از اعضای هیأت اوکراینی گفته بود که مذاکرات با هیأت روس ازسرگرفته شده است اما پس از آن «میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس دفتر زلنسکی گفت که مذاکرات چهارشنبه ادامه می‌یابد.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در 24 فوریه (پنجم اسفند ماه)، سه دور مذاکرات میان هیأت‌های روس و اوکراینی به صورت حضوری و ویدئوکنفرانس برگزار شده است که جزئیاتی از این نشست‌ها هنوز بیرون نیامده است و طرفین تنها گفته‌اند که پیشرفت‌هایی در این مذاکرات حاصل شده است.

روز گذشته نیز، زلنسکی رسماً اعتراف کرد که از درخواست اوکراین برای پیوستن به ناتو صرفنظرکرده است و به نوعی ناامیدی خود برای حمایت از اعضای ناتو برای کمک به پیوستن این کشور به این سازمان را نشان داد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها