ورود پارلمان عراق به بررسی وجود پایگاه های موساد در این کشور

ورود پارلمان عراق به بررسی وجود پایگاه های موساد در این کشور
چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 18:51

معاون اول رئیس پارلمان عراق درمورد وجود پایگاه های متعلق به رژیم صهیونیستی در منطقه کردستان عراق گفت: ما منتظر برخی گزارش ها در این زمینه هستیم و به هیچ وجه در یافتن حقیقت مسامحه یا تعارف نخواهیم کرد. 

العالم _ عراق

حاکم الزاملی معاون اول رئیس پارلمان عراق از موضع عراق درصورت اثبات وجود پایگاه های متعلق به رژیم اشغالگر اسرائیل در اربیل سخن گفت.

الزاملی گفت: ما در کمیته تحقیق برخی از اظهارات را در این باره بررسی و از محلی که به تازگی هدف حمله موشکی قرار گرفت، بازدید کردیم. ما همچنین با سنجاری وزیر داخلی منطقه کردستان عراق دیدار کردیم و قرار است از وی برای حضور در پارلمان برای آگاهی یافتن از اتفاقات روی داده دعوت کنیم.

معاون اول رئیس پارلمان عراق افزود: ما از وزیر داخلی کردستان خواهیم خواست گزارش مفصلی از این اتفاق آماده و ارائه کند و پارلمان در ادامه نشستی برای بررسی این موضوع برگزار خواهد کرد و گزارشی در این باره آماده خواهد شد.

وی در ادامه گفت: نقض حاکمیت عراق قابل پذیرش نیست و اگر اطلاعاتی از حضور اسرائیلی ها وجود داشته باشد، این اطلاعات از طریق مبادله اطلاعات بین ایران و عراق مطرح خواهد شد.

حاکم الزاملی تصریح کرد: ما با ایران و دیگر کشورها توافقات و معاهداتی داریم. ما همچنین دارای ائتلافی چهارگانه بین عراق، سوریه، روسیه و ایران هستیم که هدف آن مبادله اطلاعات است و بر همین اساس هر گونه اقدامی جز از طریق این ائتلاف و از طریق مبادله اطلاعات انجام نمی شود.

وی هدف قرار گرفتن اربیل را نقض غیر قابل قبول حاکمیت عراق دانست و گفت: ما با این حال علت ها و زمینه های این اقدام را بررسی خواهیم کرد.

معاون اول رئیس پارلمان عراق افزود: اگر وجود پایگاه های اسرائیل در اربیل حقیقت داشته باشد، ما از طریق دیدار با برخی مقامات به ویژه وزیر داخلی منطقه کردستان عراق در باره آن تصمیم خواهیم گرفت.

حاکم الزاملی درباره موضع دولت عرق درصورت اثبات وجود پایگاه های اسرائیل در اربیل افزود: ما از وزیر داخلی منطقه کردستان خواسته ایم به عنوان مسئول امنیت این منطقه گزارشی ویژه آماده کند و در همین حال ما از سفیر ایران در عراق دعوت خواهیم کرد و تحقیقات میدانی بیشتری در این زمینه انجام خواهیم داد.

وی در پایان گفت: ما منتظر برخی گزارش ها در این زمینه هستیم تا به نتیجه واقعی دست یابیم زیرا ما در برابر مردم عراق مسئولیم و به هیچ وجه در یافتن حقیقت مسامحه یا تعارف نخواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها