چین اولین مرگ و میر ناشی از کووید-19 را در بیش از یک سال گذشته گزارش کرد

چین اولین مرگ و میر ناشی از کووید-19 را در بیش از یک سال گذشته گزارش کرد
شنبه 28 اسفند 1400 - 08:38

شیوع گسترده سویه اومیکرون همچنان در برخی از استان‌های چین ادامه دارد به طوریکه بر اساس آمارهای ثبت شده تعداد قربانیان کرونا در این کشور به 4638 نفر رسیده است.

العالم - آسیا

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، مقامات بهداشت ملی چین روز شنبه دو مورد مرگ ناشی از کووید-19 را گزارش کردند که اولین افزایش ثبت شده در تعداد مرگ و میر از ژانویه 2021 محسوب می شود زیرا این کشور در حال مبارزه با افزایش ناشی از سویه اومیکرون است.
این موارد مرگ و میر که هر دو در استان جیلین در شمال شرقی چین ثبت شده است، تعداد قربانیان کرونا در این کشور را به 4638 نفر رساند.
چین روز شنبه 2157 مورد جدید کووید-19 را گزارش کرد که اکثریت آنها در جیلین ثبت شده اند. این استان ممنوعیت سفر را وضع کرده است و مردم برای تردد از مرزها به مجوز پلیس نیاز دارند.
چین از زمان شیوع اولیه در ووهان به کاربرد یک استراتژی موفق و البته سنگین "صفر کووید" ادامه داده است. این استراتژی بر آزمایش‌های انبوه و قرنطینه‌های شدید با ساکنانی که ممنوعیت خروج از خانه‌هایشان را تجربه می کنند، تا زمانی که همه موارد جدید در قرنطینه یا از طریق ردیابی تماس پیدا شوند، متمرکز است.
با توجه به اینکه چین اکنون با بدترین شیوع خود از اواخر سال 2019 مواجه است، مقامات وعده داده اند که استراتژی صفرِ مطلق را برای مهار افزایش فعلی تشدید کنند.

با این حال، شی جین پینگ، رهبر چین روز پنجشنبه برای اولین بار، پیامدهای ناشی از این اقدامات را تایید کرد و گفت که چین باید به دنبال "حداکثر اثر" با "حداقل هزینه" در کنترل ویروس باشد.

پربیننده ترین خبرها