چهارمین قطار اکو از اسلام‌آباد به سمت استانبول حرکت کرد

چهارمین قطار اکو از اسلام‌آباد به سمت استانبول حرکت کرد
يکشنبه 29 اسفند 1400 - 09:38

چهارمین قطار باری اسلام‌آباد- تهران- استانبول که حامل 6 کانتینر از کالاهای مختلف است، از پاکستان به سمت ترکیه حرکت کرد.

العالم - آسیا

روزنامه داون چاپ پاکستان نوشت: از روز ۲۱ دسامبر سال ۲۰۲۱ و آغاز به کار دوباره خط ریلی اسلام‌آباد- تهران- استانبول، بیش از ۹ قطار حامل برنج از طریق تفتان وارد ایران شده است.

یک منبع مطلع در راه‌آهن پاکستان در این خصوص گفت: چهارمین قطار اکو شامل سه کانتینر ۴۰ فوتی بزرگ اول به سمت روحری/سوخار حرکت کرده و سپس قطار باری دیگری از سمت کراچی با سه کانتینر بزرگ دیگر به آن ملحق خواهد شد.

این قطار هفته آینده و از طریق تهران به استانبول ترکیه خواهد رسید.

چهارمین قطار اکو کالاهای مختلفی از جمله نمک صورتی را حمل می‌کند که نه تنها در ترکیه بلکه در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز مصرف می‌شود.

براساس این گزارش با وجود بارش شدید برف در هفته گذشته و در مسیر این قطار، سومین قطار اکو هفته گذشته از طریق مرز تفتان پاکستان وارد ایران شد و با حرکت از مسیر ریلی زاهدان به تهران به سمت استانبول به مقصد رسیده است.

حرکت قطارهای باری اکو از مسیر لاهور و اسلام‌آباد پاکستان به سمت استانبول از سال گذشته و بعد از حدود یک دهه توقف بار دیگر با موفقیت از سر گرفته شد.

براساس توافق صورت گرفته، قبل از آنکه کالاها به مقصد برسند، کالاهای بارگیری شده باید به واگن‌های متناسب با خطوط ریلی ایران و ترکیه منتقل شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها