مقام آمریکایی: بایدن تجهیزات موشکی پاتریوت عربستان را تقویت کرده است

مقام آمریکایی: بایدن تجهیزات موشکی پاتریوت عربستان را تقویت کرده است
دوشنبه 1 فروردين 1401 - 07:45

جو بایدن می‌کوشد روابط آمریکا و عربستان سعودی را تحکیم بخشد.

العالم - عربستان سعودی

به نقل از آسوشیتدپرس، ایالات متحده در هفته های اخیر تعداد قابل توجهی از رهگیرهای ضد موشکی پاتریوت را به عربستان سعودی منتقل کرده است زیرا دولت بایدن به دنبال کاهش تنش در روابط پیچیده ایالات متحده و عربستان بوده است.

یک مقام ارشد دولت تایید کرد که رهگیرها به عربستان سعودی فرستاده شده اند. این مقام که نخواست نامش به دلیل صحبت درباره تصمیمی که به طور رسمی اعلام نشده فاش شود، گفت این تصمیم در راستای وعده رئیس جمهور جو بایدن است که گفته است "آمریکا از دوستان ما در منطقه حمایت خواهد کرد."

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه ارتش یمن را پس از آنکه یکی از شدیدترین حملات پهپادی و موشکی خود را به تاسیسات حیاتی انرژی عربستان سعودی انجام دادند و باعث آتش سوزی در یک سایت و کاهش موقت تولید نفت در سایت دیگر شدند، محکوم کرد.

آسوشیتدپرس در ماه سپتامبر گزارش داد که ایالات متحده سامانه دفاعی پاتریوت خود را از پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در خارج از ریاض منتقل کرده است حتی در حالی که این کشور پادشاهی با حملات هوایی از یمن مواجه است.

عربستان تاکید کرده است که رهگیرها برای دفاع از آنها در برابر حملات ارتش یمن حیاتی هستند.

تصمیم برای تقویت عرضه رهگیرهای عربستان سعودی ابتدا توسط وال استریت ژورنال گزارش شد.

روابط آمریکا و عربستان از زمان روی کار آمدن بایدن تیره شده است. رئیس جمهور از برخورد مستقیم با ولیعهد محمد بن سلمان خودداری کرده و حوثی ها را از فهرست گروه های تروریستی تعیین شده حذف کرده است.

پربیننده ترین خبرها