امیرعبداللهیان با جمعی از فرهیختگان، احزاب و نمایندگان لبنانی دیدار کرد / اعلام آمادگی ایران برای تامین اقلام مورد نیاز لبنان در زمینه‌ تولیدات صنعتی و انرژی

امیرعبداللهیان با جمعی از فرهیختگان، احزاب و نمایندگان لبنانی دیدار کرد / اعلام آمادگی ایران برای تامین اقلام مورد نیاز لبنان در زمینه‌ تولیدات صنعتی و انرژی
جمعه 5 فروردين 1401 - 14:01

وزیر امور خارجه کشورمان نشست مشترکی را با جمعی از فرهیختگان، علما، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی، رهبران احزاب، چهره‌های علمی، روسای مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، وزرا و نمایندگان کنونی و سابق مجلس و نویسندگان و فعالان برجسته رسانه‌ای لبنان برگزار کرد.

العالم ـ لبنان

در نشست صمیمانه صبح امروز (جمعه) دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با با جمعی از فرهیختگان، علما و شخصیت های سیاسی لبنانی، وی ضمن تبیین محورهای مهم سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریح دیدگاه‌های کشورمان در خصوص تحولات منطقه‌ای، اوضاع افغانستان، یمن، فلسطین، محور مقاومت و اوکراین، مذاکرات وین و همچنین روند گفتگوهای ایران و عربستان پرداخت.
وزیر امور خارجه با برشمردن بخشی از توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف، تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران آماده است در یک تعامل شفاف و آشکار با لبنان، اقلام مورد علاقه و مورد نیاز این کشور را در زمینه‌های خدمات فنی و مهندسی، تولیدات صنعتی و انرژی تامین نماید. وی افزود ما آمادگی داریم در زمینه‌های خدمات درمانی، دارو و تجهیزات پزشکی و سایر نیازهای اساسی لبنان به این کشور کمک کنیم.
در این نشست شخصیت‌های لبنانی نیز با تمجید از نقش جمهوری اسلامی ایران و حمایت های کشورمان از این کشور و مقاومت لبنانی از مواضع منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران تقدیر به عمل آوردند. طرف‌های لبنانی دیدگاه‌های خود در زمینه‌های منطقه‌ای، خصومت رژیم صهیونیستی و آمریکا با لبنان و مواضع کشورهای عربی در قبال لبنان پرداختند و پیشنهاداتی را در زمینه چگونگی گسترش و تعمیق همکاری های دو کشور مطرح کردند.

پربیننده ترین خبرها