بحران اوکراین؛ چرا ناتو در نشست بروکسل علیه روسیه ناکام ماند؟

بحران اوکراین؛ چرا ناتو در نشست بروکسل علیه روسیه ناکام ماند؟
جمعه 5 فروردين 1401 - 15:33

ناظران تحولات اوکراین به تحلیل نتایج نشست‌های بروکسل درباره "بحران اوکراین و راه‌های پایان دادن به جنگ روسیه با این کشور " بردختند.

العالم- نظرکده

ناظران سیاسی می‌گویند عملیات نظامی روسیه در اوکراین با شدت ادامه دارد و غرب نگران انتقال این جنگ به خارج از اوکراین است. آنها تأکید کردند که غرب ابزاری برای مواجهه با ارتش روسیه و بیرون راندن آن از اوکراین ندارد.

از سوی دیگر، کارشناسان سیاسی می‌گویند اوکراین یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای اروپایی است که نیروی نظامی بزرگی دارد و نیروهای روسیه توانسته‌اند بیشتر زیرساخت‌های نظامی آن را نابود کنند ولی نه به صورت کامل. به گفته کارشناسان، جنگ تا تحقق کامل اهداف مسکو ادامه می‌یابد.

تحلیلگران سیاسی با اشاره به اینکه اوکراین از ابتدا در تلاش بود تا با روسیه در نبردی چریکی و نه جنگ متعارف مقابله کند، تاکید کردند که اوکراین اکنون با یک جنگ متعارف با روسیه مواجه است.

تحلیلگران سیاسی همچنین معتقدند که رسانه‌های قدرتمند غربی، کمپین رسانه‌ای دروغین علیه روسیه ایجاد کرده‌اند و با دروغ و شایعه‌پراکنی، روسیه را هدف قرار می‌دهند ولی ارتش روسیه بدون تاثیرپذیری از این جنگ رسانه‌ای غرب، به پیشروی خود در اوکراین ادامه می‌دهد.

کارشناسان مسائل بین‌المللی معتقدند نشست ناتو در اظهارات واقع‌بینانه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا خلاصه شد که طی آن اعلام کرد که هزینه تحریم‌ها فقط برای روسیه نیست، بلکه هزینه آن به کشورهای دیگر در اروپا و آمریکا نیز وارد خواهد شد.

آنها خاطرنشان کردند که این اظهارات بدان معناست که تحریم‌های غرب، همان گونه که روسیه را متضرر می کند غرب را نیز دچار آسیب و زیان می‌کند.

آنها تأکید کردند که ادعاهای غرب مبنی بر اینکه روسیه درصدد دست‌درازی به اروپای شرقی است، دروغ و افترایی بیش نیست و این حربه در چارچوب سناریوی غرب برای بسیج جامعه جهانی علیه روسیه مطرح شده است.

پربیننده ترین خبرها