مقاومت اسطوره ای یمنی ها در هفتمین سالروز تجاوز به یمن

مقاومت اسطوره ای یمنی ها در هفتمین سالروز تجاوز به یمن
شنبه 6 فروردين 1401 - 18:45

هفت سال از جنگ علیه یمن می گذرد و درحالی این تجاوزگری وارد هشتمین سال خود شده که این کشور همچنان در حال مقاومت مقتدرانه در برابر حملات وحشیانه سعودی ـ اماراتی با حمایت غرب، است.

العالم - نظرکده

کارشناسان نظامی یمن می گویند مقاومت و پایداری ملت یمن، در برابر تهاجم وحشیانه و بی سابقه متجاوزان ، یک پایداری مثال زدنی است.

به گفته این کارشناسان، آنچه این تجاوزگری را از دیگر جنگ ها و تجاوزها متمایز می کند، این است که از سوی کشوری رخ داده که از ثروتمندترین کشورهای دنیا و حامی تروریسم است.

آن ها تاکید دارند که مقاومت اسطوره ای ملت یمن از باور و ایمان آنها به دفاع از حاکمیت و سرزمین نشات گرفته است.

به گفته کارشناسان نظامی یمنی، مردم یمن امروزه زیباترین اسطوره ها را خلق کرده و بیشترین فداکاری ها و پیروزی ها را در مقابله با تجاوزگران سعودی – اماراتی و امریکایی رقم می زنند.

آن ها می گویند که یمنی ها توانسته اند موشک بسازند و از پهپادها به عنوان سلاحی راهبردی که معادلات و قوانین درگیری نظامی را تغییر داده است، استفاده کنند.

فعالان حقوق بشر دراین باره اتفاق نظر دارند که ملت یمن به معنای واقعی کلمه ، به خلق پایداری و مقاومت اسطوره ای در برابر تجاوز وحشیانه اقدام مبادرت کرده است.

فعالان حقوق بشر درباره حمایت امریکا از کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی – اماراتی گفته اند که امریکا امده است تا زشتی و پلیدی رژیم صهیونیستی را بپوشاند.

آن ها تاکید دارند که طرح غرب در خاورمیانه ، جمع آوری ثروت های جهان و سلطه بر همه آن چیزی است که می توانند از ملت ها به یغما ببرند.

فعالان حقوق بشر سکوت سازمان ملل دربرابر جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی درحق ملت یمن را محکوم کردند و واکنش یمنی ها به جنایت های متجاوزان را تنها راه برای کاستن از درد و رنج ملت یمن در سایه محاصره و تجاوز مستمر برشمردند.

اصحاب رسانه و روزنامه نگاران یمنی نیز به نوبه خود تاکید می کنند که تجاوز به ملت یمن نشان دهنده وجود خصومت میان جمهوری یمن و امریکاست.

آن ها می گویند که اعلام جنگ علیه ملت یمن از سوی واشنگتن بوده است و این امر در شرایطی رخ داد که عادل الجبیر وزیر خارجه اسبق سعودی، سفیر عربستان در امریکا بود و این مساله اثبات می کند که امریکا حامی و قیم اصلی تجاوز علیه یمن است و درصورتیکه موافقت امریکا و چراغ سبز آن نبود ، عربستان نمی توانست در یمن مرتکب جنایت ها و کشتارهای ضد بشری شود.

به گفته اصحاب رسانه یمنی ، وقتی که ملت یمن به این باور رسیده اند که امریکا متجاوز است و این امریکاست که ملت یمن را می کشد، این مساله ، زمینه ساز رویارویی میان یمنی ها و امریکا می شود. اسناد ثابت کرده است که امریکا با نظارت مستقیم بر نظام سابق در جنگ های صعده و در به شهادت رساندن شهید حسین بدرالدین الحوثی مشارکت داشته است.

پربیننده ترین خبرها