آخرین فرصت یمن به حکومت سعودی

آخرین فرصت یمن به حکومت سعودی
دوشنبه 8 فروردين 1401 - 10:40

دولت صنعاء ائتلاف سعودی اماراتی را به تعامل جدی با پرونده صلح در یمن و توقف همه اقداماتی که مانع رسیدن به توافق می شود، فراخواند. 

العالم _ یمن

دولت صنعاء چند ساعت پیش از آغاز مشورت های «ریاض سوم»، ائتلاف سعودی اماراتی را به تعامل جدی با پرونده صلح در یمن و توقف همه اقداماتی که مانع رسیدن به توافق می شود، فراخواند.

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در صنعاء، طرح جدیدی برای توقف تنش نظامی پیشنهاد کرد که براساس آن حملات موشکی و پهپادی و هر نوع عملیات نظامی ضد سعودی در خشکی، دریا و آسمان به مدت سه روز متوقف می شود.

وی همچنین آمادگی اصولی جنبش انصار الله را برای تبدیل این طرح که جبهه مأرب را نیز شامل می شود، به پایبندی کامل و همیشگی درصورت پایبندی حکومت سعودی به پایان محاصره یمن و متوقف کردن حملات هوایی به آن به طور کامل و همیشگی اعلام کرد.

این طرح صنعاء که پیشنهاد آزادی کامل همه اسیران جنگی دو طرف را طبق قاعده «همه در برابر همه» بار دیگر مطرح کرده است، همچنان در انتظار پاسخ طرف سعودی است.

طرح مهدی المشاط با این حال از ابتدای ساعت شش غروب روز گذشته به مرحله اجرا درآمد و سه روز ادامه خواهد یافت.

در همین حال محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیئت مذاکره کننده یمنی تاکید کرد که تعامل مثبت با طرح رئیس شورای عالی سیاسی یمن کلید اصلی ورود به صلح است.

وی افزود: سخن گفتن از راه حل های سیاسی در فضای آرام و دور از فشار نظامی یا انسانی امکان پذیر است.

پربیننده ترین خبرها