توافق ایران و روسیه برای تقویت همکاری‌ در همه زمینه‌ها به‌ رغم تحریم‌ها

توافق ایران و روسیه برای تقویت همکاری‌ در همه زمینه‌ها به‌ رغم تحریم‌ها
چهارشنبه 10 فروردين 1401 - 19:27

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد لاوروف و امیرعبداللهیان تمایل کشورهای خود را برای تداوم تقویت همکاری‌ها در همه زمینه‌ها به‌ رغم تحریم‌های غرب تایید کردند.

العالم _ روسیه

وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به دیدار وزرای خارجه روسیه و ایران در تونشی چین، اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» و «حسین امیرعبداللهیان» تمایل کشورهای خود را برای تداوم تقویت همکاری‌ها در همه زمینه‌ها با وجود تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورهای غربی علیه مسکو و تهران تایید کردند.

این بیانیه افزوده است: طرفین درباره موضوعات کلیدی دستورکار منطقه‌ای و جهانی با تمرکز بر تحول اوضاع در اوکراین و افغانستان تبادل نظر کردند و توجه بیشتر به وضعیت امور پیرامون توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران معطوف شد.

همچنین دو طرف در مورد اجرای برنامه همکاری‌های گسترده تعیین شده توسط ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در سفر ژانویه وی به مسکو، گفت‌وگو کردند.

لاوروف و امیرعبداللهیان در حاشیه کنفرانس افغانستان متشکل از مقامات ارشد روسیه، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان به میزبانی چین و به ریاست «وانگ یی» وزیر امور خارجه این کشور دیدار کردند تا در مورد وضعیت وخیم امنیتی و انسانی در افغانستان رایزنی کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها