انصارالله: حملات ما بود که ائتلاف سعودی را وادار به آتش‌بس کرد

انصارالله: حملات ما بود که ائتلاف سعودی را وادار به آتش‌بس کرد
شنبه 13 فروردين 1401 - 14:14

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن از متوسل‌شدن ائتلاف متجاوز سعودی به سازمان ملل متحد بعد از عملیات‌های اخیر در عمق عربستان سعودی خبر داد.

العالم - یمن

«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن، شامگاه جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای، دلایل ائتلاف سعودی را برای درخواست آتش‌بس دو ماهه در یمن تشریح کرد.

البخیتی گفت: «قبل از اعلام آتش‌بس توسط سازمان ملل و بعد از حمله اخیر [نیروهای یمنی] به عمق راهبردی عربستان، تماس‌هایی بین صنعاء و ائتلاف سعودی از طریق این سازمان برقرار شد».

وی در این‌باره توضیح داد: «این آتش‌بس فرصتی برای کشورهای متجاوز ائتلاف است تا بار دیگر محاسبات خود را برای رسیدن به صلحی دائمی و جامع بررسی کنند».

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن ضمن اشاره مجدد به ایجاد تماس‌هایی بین صنعاء و ائتلاف سعودی با وساطت سازمان ملل بعد از عملیات‌های اخیر نیروهای یمنی در عربستان سعودی افزود: «این تماس‌ها ادامه دارد و آتش‌بس، فرصت ارزشمندی برای صلح دائمی خواهد بود».

البخیتی در پایان تاکید کرد: «نمی‌توان به وفا و صداقت کشورهای متجاوز و دشمن اعتماد کرد اما آتش‌بس این بار متفاوت است، زیرا بعد از حملات اخیر ما اعلام شده است».

فارس

پربیننده ترین خبرها