تماس های فوری مصر و "اسرائیل" از ترس تشدید تنش

تماس های فوری مصر و
يکشنبه 14 فروردين 1401 - 14:53

منابع مصری اعلام کردند که سرلشکر عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر و ایال حلتا، رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی درخصوص تشدید تنش اخیر در داخل اراضی اشغالی گفتگو کردند.

العالم - مصر

این منابع در گفتگو با روزنامه "العربی الجدید" تاکید کردند که رژیم صهیونیستی خواستار مداخله فوری مصر برای جلوگیری از انفجار اوضاع در اراضی اشغالی شده است.

به گفته این منابع، دولت رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی در سایه تمرکز بر مقابله با تهدیدات ایران علیه تل آویو، تمایلی به ورود به نبرد با فلسطینیان ندارد.

منابع مصری اشاره کردند که در شرایطی که قاهره ناچار به مشارکت در اجلاس النقب و قرار گرفتن در جبهه مقابل ایران شد، تنش و درگیری های اخیر مصر را به جایگاه طبیعی خود به عنوان میانجی تلاش ها برای آرام سازی اوضاع و نجات دهنده رژیم صهیونیستی قرار داد، آن هم پس از اینکه این کشور تحت فشارهای امارات مجبور به اتخاذ مواضعی در رابطه با مسائل منطقه ای در سایه بحران اقتصادی خود شده بود.

در اجلاس النقب وزرای خارجه رژیم صهیونیستی، مصر، امارات، مراکش، بحرین و آمریکا حضور داشتند.

منابع مصری تاکید کردند که مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار مداخله فوری قاهره برای جلوگیری از تشدید تنش و انفجار اوضاع به ویژه با فرا رسیدن ماه رمضان شده تا این رژیم بتواند نقص ها و کاستی های امنیتی خود را جبران کند.

در همین راستا، مسئولان مصری طی ساعات گذشته تماس هایی با رهبران جهاد اسلامی جهت جلوگیری از درگیری نظامی در کرانه باختری به ویژه پس از اتفاقات اخیر در جنین و اعلام آماده باش گروهان های قدس داشته است.

مشورت ها بین مصر و قطر برای آرام سازی اوضاع

این منابع همچنین از مشورت مصر و قطر در مورد راه های آرام سازی اوضاع در اراضی اشغالی در شرایط فعلی خبر دادند. قطر نیز همانند مصر یکی از میانجی های مهم در رابطه با مسئله فلسطین است.

این منابع گفته اند که باور غالب نزد صهیونیست ها این است که ایران پشت عملیات ها و درگیری های اخیر در اراضی اشغالی فلسطین قرار دارد و نفتالی بنت پس از کنفرانس النقب به دنبال نقاط اشتراک بیشتری بین ائتلاف متناقض خود بود تا اینکه عملیات های مقاومتی در اراضی اشغالی به وقوع پیوست که پس از مدت ها ضربه سختی به امنیت این رژیم در فلسطین اشغالی 48 وارد کرد.

منابع مذکور اشاره کردند که بنت با همکاری مصر و اردن و البته قطر در تلاش است تا هرچه سریع تر اوضاع را تحت کنترل گرفته و مانع از تشدید تنش در اراضی اشغالی شود.

این در حالی است که اخیرا همکاری ها بین مصر و قطر در خصوص تلاش ها برای آرام سازی اوضاع به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

پربیننده ترین خبرها