خبرنگار العالم گزارش داد؛

حکم دادگاه عالی پاکستان درباره نخست وزیر عمران خان چه خواهد بود؟

حکم دادگاه عالی پاکستان درباره نخست وزیر عمران خان چه خواهد بود؟
دوشنبه 15 فروردين 1401 - 18:42

علی حسین، خبرنگار شبکه العالم دراسلام آباد، پایتخت پاکستان، گفت: قرار بود امروز دادگاه عالی پاکستان درباره نخست وزیر عمران خان تصمیم گیری کند، اما جلسه دادگاه پایان یافته و تاکنون هیچ حکمی صادر نشده است.

العالم – آسیا

خبرنگار العالم د اسلام آباد پایتخت پاکستان گفت: انتظار می رود تا عصر امروز، حکم دادگاه عالی صادر شود و یا اینکه تا برگزاری جلسات متعدد برای استماع سخنان بسیاری از وزرا و مقامات دولتی پاکستان ، صدور حکم به تعویق بیفتد. عمران خان در جلسه دادگاه شرکت نکرد و فقط نماینده و وکیل خود و چند دستیار را فرستاد.

علی حسین خاطرنشان کرد که ممکن است تصمیمات زیادی از سوی دیوان عالی اتخاذ شود، که نتیجه تاکنون مبهم و نامشخص است اما پیش بینی می شود به دلیل فشارهای آمریکا، حکم نهایی دادگاه برای عمران خان چندان خوشایند نباشد.

عمران خان، هفته گذشته اکثریت حامی خود را در پارلمان از دست داد و روز یکشنبه با طرح عدم اعتماد مخالفان مواجه شد؛ او پس از اینکه حزب وی مانع از رای عدم اعتمادِ پارلمان به او شد، در اقدامی غافلگیرانه برای جلوگیری از برکناری خود، پارلمان را منحل اعلام کرد.

پس از این اتفاق، دادگاه عالی پاکستان، روز دوشنبه برای تصمیم گیری درباره سرنوشت نخست وزیر عمران خان تشکیل جلسه داد.

نایب رئیس مجلس که عضو حزب عمران خان نیز هست، در این باره گفت: این اقدامات، بخشی از یک توطئه خارجی و با استناد به اصل 5 و 6 قانون اساسی، خلاف قانون اساسی است.

اپوزیسیون در پارلمان درخواست عدم اعتماد به عمران خان داد و او ​​را به فساد مالی متهم کرد.

اما عمران خان، اتهامات وارده را رد کرد و این اقدامات را به عنوان "توطئه خارجی" از سوی ایالات متحده به دلیل امتناع وی از همسویی با مواضع آمریکا در مورد روسیه و چین، توصیف کرد و از حامیان خود خواست برای " پاکستان آزاد و مستقل" به خیابان ها بیایند و راهپیمایی کنند ».

پربیننده ترین خبرها