آیا رژیم صهیونیستی در برابر جنگی بی امان قرار گرفته است؟

آیا رژیم صهیونیستی در برابر جنگی بی امان قرار گرفته است؟
سه شنبه 16 فروردين 1401 - 17:26

پس از افزایش عملیات های مقاومت فردی فلسطینیان که طی روزهای اندکی به کشته شدن 11 اسرائیلی و مجروح شدن ده ها تن دیگر منجر شد، رژیم صهیونیستی دچار وحشت و سردرگمی امنیتی و اطلاعاتی شد.

العالم-نظرکده

ناظران بر این باورند که دشمن صهیونیستی تصور می کرد از طریق تدابیر امنیتی در کرانه باختری و هماهنگی با تشکیلات خودگردان فلسطین و محاصره کردن فلسطینیان با شهرک ها و دیوارها، می تواند امنیت این منطقه را تحت کنترل درآورد.

ناظران اشاره می کنند: نوع جدیدی از مقاومت بوجود آمده که دشمن صهیونیستی آن را پیش بینی نکرده بود. در این نوع مقاومت که انفرادی است، افراد خود سلاح تهیه کرده و بدون هماهنگی دیگران اقدام به اجرای عملیات نظامی می کنند.

ناظران تاکید می کنند که این نوع عملیات های فردی به هیچ وجه قابل رصد نیستند و همکاری امنیتی میان تشکیلات خودگردان و دشمن صهیونیستی در این زمینه کارساز نیست.

ناظران اظهار می دارند که این شیوه عملیات مقاومت فردی شیوه مناسب تری است زیرا با ادامه آن، وضعیت جدیدی در کرانه بوجود می آید، دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی دچار سردرگمی می شود و این منطقه به سمت انقلابی جدید و قوی خواهد رفت.

پژوهشگران به نوبه خود بر این باورند که گردان جنین انقلاب فلسطین را در قلب ها زنده می کند و الگویی برای عملیات های فردی مقاومان به شمار می رود.

این پژوهشگران تاکید می کنند که اردوگاه جنین بخاطر وجود این گردان به لانه زنبور تبدیل شده و شهادت طلبان و رزمندگان زیادی را تربیت می کند.

کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی اظهار می دارند که تاثیر عملیات های مقاومت فردی بر وضعیت رژیم صهیونیستی بسیار عمیق و قابل توجه بوده و می توان وحشت هیستریک جامعه صهیونیستی از آن را فهمید. این نشان دهنده سستی این جامعه در مقابل چنین عملیات هایی است که منبع، چگونگی و هدف آن مبهم است و دستگاه های امنیتی و شاباک را هم پیگیری آن ناتوان کرده است.

کارشناسان تاکید می کنند که صهیونیست ها پس از آنکه متوجه شکاف امنیتی خود شدند، انتظار عملیات های بیشتری از این قبیل را می کشند چرا که دستگاه های امنیتی شان طی چند روز ناکارامدی خود را نشان داد و جامعه شان دچار ناامنی شد. نشانه این امر درخواست نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم از شهرک نشینان برای حمل سلاح برای تامین امنیت شخصی شان است.

پربیننده ترین خبرها