عضو کمیسیون امنیت ملی: تیم مذاکره کننده به خطوط قرمز پایبند است

عضو کمیسیون امنیت ملی: تیم مذاکره کننده به خطوط قرمز پایبند است
چهارشنبه 17 فروردين 1401 - 15:34

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هنوز پیش نویسی برای توافق هسته‌ای تدوین نشده، گفت: تیم مذاکره کننده ایران به خطوط قرمز نظام پایبند است.

العالم _ ایران

یعقوب رضازاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به هجمه‌ها علیه تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مذاکرات را به دقت رصد کرده است و در صورت لزوم مسئولان مربوط را به کمیسیون دعوت می‌کند اما بر خلاف گمانه زنی‌های مطرح شده، هنوز پیش نویسی برای مذاکرات تهیه نشده است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره حواشی نسبت داده شده به تیم مذاکره کننده ایران تصریح کرد: تیم مذاکره کننده و آقای باقری بدون عبور از خطوط قرمز نظام، بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رییس جمهور، مذاکرات هسته‌ای را پیش برده و مذاکرات با طرفین اروپایی و غربی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای همه رهنمودها و خط مشی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور را رعایت و اجرا می‌کنند و مجلس هم به این موضوع نظارت کامل دارد. البته هرتوافقی که حاصل شود، باید گزارش آن به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داده شود.

رضازاده با اشاره به توقف مذاکرات در شرایط فعلی، ‌اظهارداشت: درحال حاضر طرفین مطالبات خود را برای رسیدن به توافق مطرح کرده‌اند و ایران نیز خواسته‌ هایی نظیر رفع همه تحریم‌های ظالمانه، بازگشت اموال و دارایی‌های ملت ایران داشته است.

وی با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، دست برتر ایران در مذاکرات است، یادآور شد: طرف مقابل مطلع است که تیم مذاکره کننده پایبند به این قانون و دیگر قوانینی است که در مجلس به تصویب رسیده است.

رضازاده خاطرنشان کرد: دنیا هم به این نتیجه رسیده است که برای تثبیت آرامش و امنیت جهانی به ویژه در منطقه خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران نقش اصلی و کلیدی را ایفا می‌کند و آنها مجبور به همراه شدن با خواسته‌های نظام اسلامی هستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها