طالبان: فیلم جنایات آمریکا در بگرام به‌زودی نمایش داده می‌شود

طالبان: فیلم جنایات آمریکا در بگرام به‌زودی نمایش داده می‌شود
پنج‌شنبه 18 فروردين 1401 - 17:03

رئیس موسسه «افغان فیلم» با اشاره به اینکه این نهاد در 6 ماه گذشته 4 فیلم مستند ساخته است، از نمایش فیلم جنایات جنگی آمریکا در بگرام در آینده نزدیک خبر داد.

العالم _ افغانستان

«مولوی شفیع‌الله جاوید افغان» رییس موسسه «افغان فیلم» گفت: این موسسه با وجود مشکلات موجود، به دستاوردهای قابل توجهی در شش ماه گذشته دست یافته است.

وی افزود: با آنکه کار این موسسه بیشتر تولید فیلم است، ولی با استفاده از امکانات موجود توانسته است درمورد بازسازی جاده سالنگ‌ها که یکی از دستاوردها در صد روز نخست پیروزی طالبان است، فیلم مستند بسازد.

جاوید افغان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد که فیلم‌های مستندی از جریان ساخت پل کمپنی کابل و جنایات آمریکا در زندان بگرام نیز ساخته شده است که به‌زودی به نمایش گذاشته خواهد شد.

رئیس افغان فیلم تصریح کرد که چندی قبل با حضور ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان و معاون امور مطبوعاتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، احمدالله وثیق رییس عمومی رادیو تلویزیون ملی و شماری از مسوولان دولتی چهار فیلم مستند در افغان فیلم به نمایش گذاشته شد.

جاوید افغان درمورد محفوظ ماندن آرشیو و تمام داشته‌های افغان فیلم به‌صورت کامل، به مردم افغانستان اطمینان خاطر داد.

رئیس افغان فیلم همچنین هنرمندان را سرمایه مردم افغانستان خواند و گفت که از آنان در راستای فعالیت‌هایشان حمایت می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده این نهاد گفت که پس از تسلط طالبان در افغانستان، جنگ پایان یافته و صلح و امنیت در سراسر افغانستان برقرار شده است و مردم می‌توانند بدون نگرانی و ترس به هر گوشه کشورشان سفر و سیاحت کنند.

جاوید افغان افزود که افغان فیلم در نظر دارد مستنداتی از مناظر طبیعی و مناطق تاریخی و سیاحتی ولایات مختلف افغانستان تهیه کند تا توجه جهانیان را به دیدن آن جلب کند و در همین حال تصویری مثبت و واقعی از این کشور نشان دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها