گزارش میدانی جدید روسیه از جنگ اوکراین

گزارش میدانی جدید روسیه از جنگ اوکراین
شنبه 20 فروردين 1401 - 13:46

با گذشت یک ماه و نیم از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، وزارت دفاع روسیه از تخریب ایستگاه راداری و پدافند هوایی کی‌یف خبر داد.

العالم - اروپا

با گذشت یک ماه و نیم از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (۹ آوریل، ۲۰ فروردین ماه) گزارشی میدانی از عملیات نظامی در اوکراین ارائه کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، کوناشنکوف در خصوص عملیات نظامی نیروهای روس در اوکراین گفت که که نیروهای مسلح این کشور از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، ۴۲۵ پهپاد، ۲۲۸ راکت‌انداز چندگانه و دو هزار و ۳۱ تانک و خودروهای زرهی نیروهای مسلح اوکراین را منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که جنگنده‌های سوخو-۳۰ و سوخو-۳۵ نیروهای مسلح روسیه، ایستگاه راداری و پدافند هوایی باک-ام یک اوکراین را تخریب کردند.

کوناشنکوف توضیح داد: «در مجموع، از آغاز عملیات نظامی ویژه، ۱۲۷ هواپیما، ۹۸ بالگرد، ۴۲۵ پهپاد، دو هزار و ۳۱ تانک و دیگر خودروهای رزمی، ۲۲۸ راکت‌انداز چندگانه، ۸۸۰ قبضه توپ و خمپاره صحرایی و یکهزار و ۹۳۲ یگان نظامی ویژه اوکراین تخریب شده است».

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده است که اوکراین در حال آماده‌سازی اقدامی تحریک آمیز برای متهم کردن روسیه به قتل عام غیرنظامیان در «ایرپین» واقع در منطقه کی‌یف است.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص گفت که اوکراین قصد دارد ویدئویی را از ورود نظامیان روس به ایرپین برای کشتار غیرنظامیان و ارتکاب جنایات جنگی صحنه‌سازی کنند.

وزارت دفاع روسیه با اشاره به این موارد ادامه داد که یگان‌های نیروهای مسلح روسیه یک هفته پیش روستای ایرپین را ترک کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص گفت: اوکراین قصد دارد اجساد کشته شدگان در حملات نیروهای اوکراینی را از سردخانه شهر ایرپین به زیرزمین ساختمانی در حومه شرقی منتقل کند».

فارس

پربیننده ترین خبرها