پاکستان: شلیک تصادفی موشک از هند منجر به جنگ می‌شود

پاکستان: شلیک تصادفی موشک از هند منجر به جنگ می‌شود
شنبه 20 فروردين 1401 - 19:36

وزیر خارجه پاکستان گفت که شلیک تصادفی موشک از سوی هند ممکن است منجر به جنگ شود.

العالم _ پاکستان

یک مقام ارشد دولت پاکستان روز شنبه گفت که شلیک تصادفی موشک از سوی هند ممکن است منجر به جنگ شود.

پس از حادثه پرتاب یک فروند موشک که هند اعتراف کرد به طور تصادفی از یک پایگاه نظامی شلیک شده و در پاکستان فرود آمده است، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در مجلس این کشور روز شنبه واکنش نشان داد.

وزیر خارجه پاکستان گفت شلیک تصادفی ممکن است به جنگ تصادفی منجر شود.

پس از آنکه دولت هند اعلام کرد یک موشک از این کشور به داخل خاک پاکستان به‌صورت غیرعمدی شلیک شده است، اسلام‌آباد خواستار اجرای تحقیقات بین‌المللی در این‌باره شد.

وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عملیات متداول نگهداری و سرویس، موجب شلیک تصادفی یک موشک شده است. دولت هند بازرسی جدی از این اتفاق انجام داده و دستور تشکیل یک دادگاه تحقیق در سطح بالا را صادر کرده است.»

این وزارتخانه افزود: در نتیجه تحقیقات مشخص شد که این موشک در ناحیه‌ای در پاکستان فرود آمده است.

در این بیانیه آمده است: در حالی که این حادثه به‌شدت موجب تأسف عمیق است، همچنین مایه آسودگی است که در نتیجه این اتفاق تصادفی هیچ کس جانش را از دست نداده است.

با این حال مشاور امنیت ملی پاکستان علام کرد که توضیح دولت هند و اینکه پس از دو روز پذیرفته که به پاکستان موشک شلیک کرده است، قابل قبول نیست و تحقیقاتی بین‌المللی در این زمینه را خواستار شد.

به دنبال این حادثه، وزارت امور خارجه پاکستان کاردار هند در اسلام‌آباد را احضار و مراتب شدید اعتراض این کشور را به طرف هندی اعلام کرد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها