اعتراض دمشق به سازمان ملل درباره حملات رژیم صهیونیستی

اعتراض دمشق به سازمان ملل درباره حملات رژیم صهیونیستی
يکشنبه 21 فروردين 1401 - 21:25

وزیر امور خارجه سوریه درباره حملات رژیم صهیونیستی، پیام اعتراضی به دبیر کل سازمان ملل متحد فرستاد و تأکید کرد که این حملات، تهدیدی برای امنیت و صلح بین‌الملل است.

العالم _ سوریه

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه درباره حملات رژیم صهیونیستی، پیام اعتراضی برای آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد فرستاد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مقداد در پیام خود نوشت: تداوم حملات رژیم صهیونیستی به سوریه، به سطح تجاوز هدفمند و سیستماتیک رسیده است هرچند موضع سوریه، مبتنی بر رد تجاوز و اجتناب از در معرض خطر قرار دادن امنیت و صلح در خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه سوریه نسبت به خطر و عواقب این مسئله تأکید کرده است، گفت که سوریه این حملات را تهدیدی برای امنیت و صلح بین‌الملل و نقض اصول حقوق و قوانین بین‌الملل می‌داند.

وزیر خارجه سوریه خاطر نشان کرد: محکوم نکردن حملات مداوم صهیونیستها، رژیم صهیونیستی را تشویق کرده است که به حمله به اراضی سوریه ادامه دهد و این مسئله، اعتبار و کارآیی سازمان ملل را زیر سؤال می‌برد.

یک منبع نظامی سوری گفت که دشمن صهیونیستی حمله‌ای هوایی از بخش شمال لبنان انجام داد و طی آن برخی نقاط را در منطقه الوسطی هدف قرار داد.

این منبع افزود که پدافند هوایی سوریه با این حمله مقابله و تعدادی از موشک‌ها را سرنگون کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند که رژیم صهیونیستی قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند.

پربیننده ترین خبرها