کارشناس ارزهای دیجیتال آمریکا به دلیل کمک به کره شمالی به ۶۳ ماه زندان محکوم شد

کارشناس ارزهای دیجیتال آمریکا به دلیل کمک به کره شمالی به ۶۳ ماه زندان محکوم شد
چهارشنبه 24 فروردين 1401 - 09:42

برگزاری یک کنفرانس مرتبط با ارزهای دیجیتال در پیونگ یانگ برای یک کارشناس آمریکایی دردسرساز شد.

العالم - آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات دادگاهی در نیویورک گفتند یک کارشناس ارزهای دیجیتال آمریکایی به دلیل ارائه مشاوره به کره شمالی در مورد نحوه ایجاد خدمات ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین برای دور زدن تحریم‌های آمریکا به دلیل برنامه هسته‌ای خود به ۶۳ ماه زندان محکوم شد.

ویرجیل گریفیث، 39 ساله، در تلاش برای کاهش مجازات جرمی که می تواند تا 20 سال زندان به همراه داشته باشد، به توطئه برای نقض قوانین ایالات متحده اعتراف کرده بود.

دامیان ویلیامز، دادستان، در این خصوص گفت: «شکی وجود ندارد که کره شمالی تهدیدی برای امنیت ملی کشور ما است و این رژیم بارها و بارها نشان داده است که از هیچ چیز برای نادیده گرفتن قوانین ما به نفع خود کوتاهی نخواهد کرد.»

او افزود گریفیث "در دادگاه اعتراف کرده است که اقداماتی را برای دور زدن تحریم ها انجام داده است، تحریم هایی که برای جلوگیری از (کره شمالی) از ساخت سلاح هسته ای تدوین شده است.

گریفیث در آوریل 2019 در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی، در مورد ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین سخنرانی کرد. او در نوامبر همان سال در فرودگاه لس آنجلس دستگیر شد.

به گفته دادگاه، گریفیث در این کنفرانس اطلاعاتی درباره نحوه استفاده کره شمالی از این فناوری برای دور زدن تحریم ها از جمله از طریق "قراردادهای هوشمند" ارائه کرد.

دادستان گفت که پس از ارائه، گریفیث "برنامه هایی را برای تسهیل مبادله ارزهای دیجیتال بین جمهوری دموکراتیک خلق کره و کره جنوبی دنبال کرد، علیرغم اینکه می دانست کمک به تحقق این هدف، تحریم ها علیه کره شمالی را نقض می کند."

ایالات متحده صادرات کالا، خدمات یا فناوری به کره شمالی را بدون مجوز ویژه از اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ممنوع کرده است.

گریفیث علاوه بر 63 ماه حبس، سه سال نیز به صورت مشروط آزاد خواهد بود.

گریفیث دارای مدرک دکترا از مؤسسه فناوری کالیفرنیا است و همچنین بر روی اتریوم، یک پلتفرم جهانی مستقر در سنگاپور با فناوری بلاک چین، کار کرده است.

پربیننده ترین خبرها