صادرات 800 میلیون دلاری تجهیزات نظامی صهیونیستی به کشورهای سازشکار عربی

صادرات 800 میلیون دلاری تجهیزات نظامی صهیونیستی به کشورهای سازشکار عربی
چهارشنبه 24 فروردين 1401 - 14:09

ارزش صادرات نظامی رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی، که روابط‌شان را با آن عادی کرده‌اند، در سال 2021 به حدود 800 میلیون دلار افزایش یافت.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از رای الیوم، وزارت امنیت عمومی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای رسمی که در رسانه‌های عبری‌زبان منتشر شده، اعلام کرد که 7 درصد از صادرات تجهیزات نظامی اسرائیل در سال 2021، به کشورهایی که با تل‌آویو توافقنامه "صلح ابراهیم" را امضا کردند، انجام شده که معادل 791 میلیارد دلار بوده است.

بر این اساس، امارات متحد عربی و بحرین که اخیرا طی توافقنامه معروف به "پیمان صلح ابرهیم"، روابط خود را با اسرائیل عادی کرده‌اند، 7 درصد از فروش کالاهای صادراتی نظامی اسرائیل را خرید کرده‌اند.

در همین راستا، "یائیر کولاس" رئیس بخش صادرات سلاح در وزارت جنگ اسرائیل تأکید کرد که مغرب نیز قراردادهایی به ارزش 560 میلیون دلار برای دستیابی به موشک «باراک – 8» امضا کرده است. به گفته او، فروش این موشک در قراردادهای نظامی اسرائیل با امارات و بحرین مطرح نشده است.

بر اساس آمارهای اعلام‌شده، حجم صادرات نظامی اسرائیل در سال 2021 به 11.3 میلیارد دلار رسیده که نسبت به 8.5 میلیارد دلار در سال 2020 رشد 30 درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این آمارها، 41 درصد صادرات تجهیزات نظامی و امنیتی اسرائیل به کشورهای اروپایی، 34 درصد به کشورهای آسیا و اقیانوسیه، 12 درصد به کشورهای آمریکای شمالی و 3 درصد به کشورهای آفریقایی و نیز آمریکای جنوبی بوده است.

پربیننده ترین خبرها