بیش از هزار نیروی اوکراینی در ماریوپول تسلیم شدند

بیش از هزار نیروی اوکراینی در ماریوپول تسلیم شدند
چهارشنبه 24 فروردين 1401 - 15:04

به گفته وزارت دفاع روسیه، بیش از هزار تفنگدار دریایی اوکراینی در شهر بندری تحت محاصره ماریوپول تسلیم شده‌اند.

العالم _ اوکراین

وزارت دفاع روسیه و «رمضان قدیروف» فرمانده نیروهای چچنی نزدیک به مسکو اعلام کردند بیش از هزار تفنگدار دریایی اوکراینی در شهر ماریوپول تسلیم شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «هزار و 26 سرباز اوکراینی عضو تیپ سی و ششم نیروی دریایی سلا‌ح‌های خود را زمین گذاشتند و تسلیم شدند».

قدیروف نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از هزار تفنگدار دریایی اوکراینی در شهر محاصره شده ماریوپول تسلیم شده‌اند و از نیروهایی که در کارخانه فولاد «آزوف‌استال» در این شهر پناه گرفته‌اند نیز خواست خود را تسلیم کنند.

در این بیانیه آمده است: «در حال حاضر در آزوف‌استال حدود دویست فرد زخمی وجود دارد که قادر به دریافت کمک‌های پزشکی نیستند. به نفع آنها و دیگران است که به این مقاومت بی‌فایده خاتمه دهند و به خانه و نزد خانواده‌های خود برگردند».

مقامات اوکراینی تا کنون واکنشی به اظهارات فرمانده نیروهای چچنی نداشته‌اند اما رئیس ستاد نیروهای مسلح اوکراین امروز اعلام کرد که نیروهای روسیه در آزوف‌استال و بندر ماریوپول در حال پیشروی هستند.

تلویزیون روسیه عصر سه‌شنبه تصاویری از تفنگداران در کارخانه آهن و فولاد «ایلیچ» ماریوپول منتشر کرد که تسلیم شده اند و شمار زیادی از آنها زخمی اند.

در حالیکه ارتش روسیه تمرکز خود را بر مناطق شرقی اوکراین گذاشته است، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین هشدار داد که جنگ در منطقه دونباس بسیار حیاتی خواهد بود.

زلنسکی افزود: «اگر روسیه در شرق پیشرفت داشته باشد، من احتمال حمله جدید به پایتخت را رد نمی‌کنم».

فارس

پربیننده ترین خبرها