فرار گروهی عناصر القاعده از زندان ائتلاف سعودی در شرق یمن

فرار گروهی عناصر القاعده از زندان ائتلاف سعودی در شرق یمن
جمعه 26 فروردين 1401 - 08:51

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، شماری از زندانیان وابسته به القاعده از زندان تحت کنترل نیروهای ائتلاف سعودی در شرق یمن فرار کردند.

العالم - یمن

به نقل از خبرگزاری آلمان، منابع امنیتی یمنی اعلام کردند ۱۰ زندانی که در میان آنها اعضای وابسته به القاعده نیز بودند، پنجشنبه شب از زندان مرکزی استان حضرموت واقع در شرق یمن فرار کردند.

بر اساس این گزارش، زندانیان از زندان مرکزی شهر سیئون فرار کردند و نیروهای امنیتی در پی این فرار، عملیات برای دستگیری آنها را آغاز کرده‌اند.

هنوز جزئیات بیشتری از چگونگی فرار این زندانیان گزارش نشده است.

زندان مرکزی سیئون در کنترل نیروهای ائتلاف سعودی است. عناصر وابسته به القاعده در مناطق بسیاری از استان حضرموت فعال هستند.

پیش تر مقام‌های صنعاء از همکاری عناصر گروه‌های تروریستی نظیر القاعده و داعش با نیروهای ائتلاف سعودی به ویژه در مناطق جنوبی یمن خبر داده بودند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها