ائتلاف سعودی کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد

ائتلاف سعودی کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد
جمعه 26 فروردين 1401 - 10:01

سخنگوی شرکت نفت یمن پنجشنبه شب از توقیف یک کشتی دیگر حامل سوخت این کشور از سوی ائتلاف سعودی خبر داد.

العالم - یمن

به نقل از تارنمای انصارالله یمن، «عصام یحیی المتوکل» گفت: ائتلاف سعودی کشتی «هاروست» حامل ۲۹ هزار و ۹۷۶ تن گازوئیل را توقیف کرده است و به دزدی دریایی خود ادامه می‌دهد.

سخنگوی شرکت نفت یمن افزود: نیروهای متجاوز با وجود تفتیش این کشتی و داشتن مجوز سازمان ملل متحد آن را توقیف کردند و به این ترتیب تعداد کشتی‌های حامل سوخت توقیف شده به سه کشتی می‌رسد.

این در حالی است که قرار بود از شنبه هفته گذشته، تمامی عملیات نظامی تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی در یمن متوقف شود و نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرده بود که موفقیت این ابتکار به تعهد مستمر طرف‌های متخاصم به اجرای توافقنامه آتش بس بستگی دارد.

شروط قرارداد آتش‌بس شامل تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بندر «الحدیده» و اجازه دو پرواز از فرودگاه «صنعا» و به این فرودگاه در هفته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها