درخواست هنیه از مقامات اطلاعاتی مصر برای پیگیری وضعیت خطرناک بیت المقدس و مسجد الاقصی

درخواست هنیه از مقامات اطلاعاتی مصر برای پیگیری وضعیت خطرناک بیت المقدس و مسجد الاقصی
جمعه 26 فروردين 1401 - 21:02

از صبح روز جمعه، تلاش‌های سیاسی اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، برای توقف حملات و یورش نظامیان رژیم سرائیل به مسجد الاقصی ادامه دارد.

العالم _ فلسطین

در بیانیه حماس آمده است: هنیه از مسئولان سازمان اطلاعات مصر درخواست کرد وضعیت خطرناک شهر قدس و مسجد الاقصی را پیگیری کنند. اوضاع در قدس با اقدامات اشغالگران در مسجد الاقصی و مناطق مختلف کرانه باختری شمالی، به ویژه یورش صبح امروز و حمله به مردم فلسطین در داخل مسجد به وخامت رسید.

هنیه همچنین تاکید کرد مردم فلسطین و امت اسلامی نمی توانند اشغالگران را در اجرای نقشه هایشان به حال خود رها کنند، وی در عین حال نسبت به عواقب خطرناک این اقدامات که مسئولیتش تنها بر دوش اشغالگران است، هشدار داد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت تور وینسلاند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه، در تماسی از وی و همه طرف‌ها خواست برای مهار و کنترل اوضاع بحرانی کنونی، تلاش کنند. وینسلاند تاکید کرد سازمان ملل متحد برای آرام کردن اوضاع، به ویژه در مسجد الاقصی، بسیار تلاش خواهد کرد.

وی در این تماس تاکید کرد ضروری است سازمان ملل از اقدامات تجاوزکارانه صهیونیستی پرده بردارد و اشغالگران را در خصوص آنچه هم اکنون در مسجد الاقصی می گذرد، به اجرای چهار نکته اساسی وادار کند. وی تاکید کرد: اولین مورد اجازه ورود به نمازگزاران است به گونه ای که نمازگزاران کاملا آزادانه خود را به مسجد الاقصی برسانند و اشغالگران به داخل مسجد حمله نکنند. نکته دوم: آزادی بازداشت شدگانی است که سحرگاه امروز و یا پیش از آن دستگیر شدند. نکته سوم: پایان دادن به ماجرای قربانی کردن در مسجد الاقصی. نکته چهارم: توقف فوری کشتار و ترور در منطقه جنین و اردوگاه آن و نیز در سراسر کرانه باختری.

هنیه تاکید کرد در صورت ادامه اشغالگری صهیونیست ها، مقابله با آنها از سوی فلسطینیان ادامه خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها