گزارش العالم از آخرین تحولات سیاسی امنیتی در عراق| از اعتراضات در بغداد تا ماجرای حمله به مقر الحشد الشعبی در نینوا

شنبه 27 فروردين 1401 - 13:28

خبرنگار العالم در بغداد گزارش داد واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق با انتشار بیانیه‌ای خبر حمله پهپادی به مواضع نیروهای الحشد الشعبی در استان نینوا را تکذیب کرد.

العالم- عراق

خبرنگار العالم تصریح کرد بغداد و برخی دیگر استان‌ها، عصر جمعه شاهد تظاهراتی در اعتراض به بحران سیاسی کشور بودند و شرکت‌کنندگان در آن از طرف‌ها و نیروهای سیاسی خواستار شدند دولت را در سریع‌ترین زمان تشکیل دهند و کشور را از بن‌بست سیاسی خارج سازند.

خبرنگار العالم افزود، بیش از شش ماه از انتخابات دهم اکتبر 2021 می‌گذرد در حالی‌که تاکنون نیروهای سیاسی نتوانسته‌اند دولت را تشکیل دهند و رئیس‌جمهوری انتخاب کنند به همین دلیل پرونده‌های زیادی مستقیماً بر زندگی شهروندان عراقی تأثیر می‌گذارد، از جمله موضوع بودجه.

طبق این گزارش، دولت موقت کنونی به ریاست "مصطفی الکاظمی" اختیار تصویب یا پیشبرد لایحه بودجه را ندارد.

خبرنگار العالم همچنین درخصوص حمله به مقر الحشد الشعبی در نینوا، خاطرنشان کرد واحد اطلاع‌رسانی امنیتی وابسته به وزارت کشور عراق، در بیانیه‌ای اخبار منتشر شده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی درباره حمله به مواضع الحشد الشعبی در استان نینوا با پهپادهای ناشناس را نادرست خواند و اعلام کرد: این اطلاعات نادرست است و تاکید می‌کنیم که جزئیات این حادثه عبارت است از انفجار یک راکت منور از نوع 60 میلیمتری که باعث مجروح شدن جزئی یکی از رزمندگان شد. طرف‌های ویژه نیز تحقیقاتی درباره ابعاد حادثه را آغاز کرده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها