خطاب یمنی ها به سران عرب: نیروهایتان را به جای تجاوز به یمن به قدس بفرستید

خطاب یمنی ها به سران عرب: نیروهایتان را به جای تجاوز به یمن به قدس بفرستید
شنبه 27 فروردين 1401 - 13:55

احزاب، مقامات و جریان های یمنی یورش دیروز (جمعه) صهیونیست ها به مسجد مبارک الاقصی و حمله به نمازگزاران فلسطینی را محکوم کردند درهمین ارتباط عضو شورای عالی سیاسی یمن خطاب به سران عرب گفت که نیروهایتان را به جای یمن به قدس بفرستید.

العالم ـ یمن

بنابر این گزارش محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن "اقدامات تحریک آمیز و غیرقانونی رژیم اسرائیل و یورش این رژیم به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران بی دفاع را محکوم کرد".

وی خطاب به رژیم های عربی گفت: بهتر است که نیمی از قدرتی را که با آن ملت یمن را به خاک و خون می کشید، برای حفاظت و پاسداری از قدس-به عنوان حداقل وظیفه- بکار بگیرید.

همزمان احزاب "دیدار مشترک" یمن نیز با انتشار بیانیه ای در صنعا "حملات صهیونیست ها و بازداشت ها شهروندان فلسطینی در جریان یورش دشمن صهیونیست به مسجد الاقصی" را محکوم و تاکید کرد: این حملات تحریک آمیز صهیونیستها ایجاب می کند که ملت های عربی و اسلامی با جدیت در کنار ملت فلسطین که در برابر اشغالگری مقاومت و با خودکامگی صهیونیستها مقابله می کند، بایستند. این حملات همچنین اجماع ملت های عربی و اسلامی علیه رژیم های سازشکار را ایجاب می کند.

احزاب دیدار مشترک یمن در پایان بیانیه خود تصریح کرد: با نزدیک شدن به روز جهانی قدس - روز یاری به مسئله فلسطین- ما از همه امت اسلامی می خواهیم که با ملت مظلوم فلسطین به همه اشکال همبستگی کنند و این کمترین وظیفه ای است که در قبال مسئله عادلانه فلسطین داریم.

همچنین دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: تحولات جاری در فلسطین اشغالی ایجاب می کند که ملت های عربی و اسلامی اقدام جدی و موثری برای حمایت از پایداری ملت فلسطین انجام دهند و در کنار آنها در مقابل سرکشی دشمن صهیونیستی و در مقابل رژیم های سازشکار و خانتکار عرب بایستند.

هلال احمر فلسطین بامداد امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات دیروز (جمعه) نظامیان رژیم اشغالگر در قدس اشغالی و کرانه باختری، در مجموع 344 نفر از فلسطینیان زخمی شدند. همچنین خبرها از بازداشت ۴۰۰ فلسطینی طی این درگیری ها حکایت دارد.

پربیننده ترین خبرها