خشونت پلیس علیه تظاهرات «نه ماکرون، نه لوپن» در پاریس + فیلم

خشونت پلیس علیه تظاهرات «نه ماکرون، نه لوپن» در پاریس + فیلم
يکشنبه 28 فروردين 1401 - 11:23

پلیس پاریس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان که برای مخالفت با هر دو نامزد باقی مانده انتخابات ریاست‌جمهوری به خیابان‌ها آمده بودند، به گاز اشک‌آور متوسل شد.

العالم - اروپا

پلیس فرانسه در درگیری با تظاهرکنندگان در پاریس که برای مخالفت با هر دو نامزد باقی مانده انتخابات ریاست‌جمهوری به خیابان‌ها آمده بودند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

پیش از دور دوم انتخابات که قرار است رقابتی بین «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فعلی و «مارین لوپن» از حزب «اجتماع ملی» در ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) باشد، هزاران نفر در تظاهرات ضد فاشیستی و ضد نژادپرستی در ده‌ها شهر در سراسر فرانسه شرکت کردند که بزرگترین آن در پایتخت برگزار شد.
پاریس

به گزارش شبکه «راشا تودی»، هدف اصلی تظاهرکنندگان نشان دادن مخالفت خود با لوپن بود که چپ‌گراها او را یک سیاستمدار راست افراطی می‌دانند. با این حال، بسیاری از مخالفان لوپن از دورنمای یک دوره دیگر ریاست‌جمهوری ماکرون هم خشنود نیستند. در واقع شعار اصلی این راهپیمایی «نه ماکرون، نه لوپن» بود.

طبق این گزارش، بیش از ۳۰ سازمان و اتحادیه در این تظاهرات شرکت کردند که بر اساس آمار ارائه شده توسط مقامات پاریس، شامل حدود ۱۰ هزار نفر بود. با این حال، به نوشته راشا تودی، این تعداد بسیار کمتر از جمعیت مخالف لوپن که در فاصله دو دور انتخابات ریاست‌جمهوری قبلی فرانسه در سال ۲۰۱۷ تجمع کردند، بوده است.
پاریس

حدود عصر دیروز (شنبه) پلیس فرانسه در میدان جمهوری پاریس با پرتاب گاز اشک‌آور وارد عمل شد اما بلافاصله پس از آن، تظاهرات ادامه یافت.

لوپن، در گفت‌وگو با خبرنگاران در جنوب فرانسه، در مورد تظاهرات علیه خود گفت: اعتراض به نتایج انتخابات عمیقا غیر دموکراتیک است. به همه این افراد می‌گویم فقط بروید و رای بدهید. به همین سادگی است.

تظاهرات «نه ماکرون، نه لوپن» یکی از حداقل شش تظاهراتی بود که روز شنبه در پاریس برگزار شد. همچنین تظاهرات جداگانه‌ای علیه سیاست‌های ماکرون، راهپیمایی در حمایت از اوکراین و دو اعتراض جلیقه زردها برگزار شد، یکی علیه واکسیناسیون اجباری کرونا و دیگری برای «عدالت اجتماعی، مالی و اقلیمی».

نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در دور دوم میان ماکرون و لوپن تعیین می‌شود که در دور اول به ترتیب ۲۷.۶ درصد و ۲۳.۴۱ درصد آرا را به دست آوردند. نظرسنجی‌ها تاکنون حکایت از پیروزی احتمالی ماکرون دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها