طی اقدامی بی‌سابقه؛

روسیه جزئیات حمله رژیم صهیونیستی به نزدیکی دمشق را اعلام کرد

روسیه جزئیات حمله رژیم صهیونیستی به نزدیکی دمشق را اعلام کرد
دوشنبه 29 فروردين 1401 - 10:27

نایب رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد سامانه دفاع هوایی سوریه با استفاده از موشک‌های روسی “Buk-M2E”، هواپیماهای مهاجم اسرائیل به اهدافی در نزدیک دمشق را رهگیری کرد.

العالم- سوریه

به گزارش العالم، تلویزیون "tvzvezda" با اعلام این خبر به نقل از "اولگ ژوراولوف" این خبر، تصریح کرد که یکی از دو موشک هدایت‌شونده که توسط هواپیماهای اسرائیلی در 14 آوریل گذشته به سایت هایی در نزدیکی دمشق شلیک شدند، در جریان این رهگیری ساقط شد.

ژوراولوف افزود: دو فروند جنگنده تاکتیکی F-16 نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از ساعت 23:03 تا 23:10 روز 14 آوریل از حریم هوایی جولان با دو موشک هدایت شونده به مواضعی در حومه دمشق حمله کردند که در نتیجه آن، به یک انبار مهمات خسارت‌هایی وارد شد بدون اینکه تلفات انسانی داشته باشد.

به دنبال این گزارش، روزنامه عبری‌زبان "یدیعوت آحارونوت" نوشت انتشار جزئیاتی از حملات منتسب به اسرائیل در سوریه از سوی روسیه، تا حال سابقه نداشته‌ است

این روزنامه خاطرنشان کرد دفتر "یائیر لاپید" وزیر خارجه اسرائیل گزارش داد که تل‌آویو به بیانیه روسیه درباره حمله هوایی به سوریه واکنش نخواهد داد.

رادیوی ارتش اسرائیل نیز ارزیابی کرد که واکنش اسرائیل به بیانیه‌های روسیه یا اقدام روسیه در افشای جزئیات حملات اخیر در سوریه، ممکن است به بروز تنش واقعی در روابط میان طرفین منجر شود یا حتی روسیه در گام بعدی اقدامات عملی در جلوگیری از حملات اسرائیلی در سوریه انجام دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها