آمریکا خواستار تسریع کمک های نظامی ۱۳ متحدش به اوکراین شد

آمریکا خواستار تسریع کمک های نظامی ۱۳ متحدش به اوکراین شد
چهارشنبه 31 فروردين 1401 - 04:29

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی مجازی با مقامات نظامی ۱۳ کشور متحد واشنگتن خواستار تسریع کمک های نظامی این کشورها به اوکراین شد.

العالم-آمریکا

"دیو باتلر" سخنگوی این نشست عصر سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد: رهبران نظامی کشورهای شرکت کننده ارزیابی‌ها و دیدگاه های خود در مورد تهاجم روسیه به اوکراین از جمله کمک‌های امنیتی چندجانبه به کی یف جهت بازپس‌گیری و دفاع از حاکمیت خود را به اشتراک گذاشتند.

به گفته وی، در این دیدار مجازی مقامات نظامی از کشورهایی چون استرالیا، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، نروژ، پرتغال، سوئد، ترکیه و انگلیس شرکت داشتند.

مارک میلی در این نشست از مقامات شرکت کننده خواست کمک های نظامی به اوکراین را تسریع کنند. وی همچنین بر اهمیت تعامل با متحدان و شرکا برای رفع نیازهای فوری اوکراین تاکید کرد.

آمریکا در حالی از متحدانش درخواست تسریع در ارسال تسلیحات به اوکراین کرده که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار برقراری آتش بس چهار روزه در اوکراین همزمان با "هفته مقدس" مسیحیان ارتدوکس شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها