یک هیأت دیپلماتیک عمانی وارد پایتخت یمن شد

یک هیأت دیپلماتیک عمانی وارد پایتخت یمن شد
جمعه 2 ارديبهشت 1401 - 21:54

یک هیأت دیپلماتیک عمانی برای رایزنی با مقامات یمنی و پیگیری روند آتش‌بس وارد صنعاء شد.

العالم - آسیا

یک منبع یمنی به شبکه المسیره گفت که یک هیأت عمانی بعد از ظهر امروز (جمعه) وارد صنعاء، پایتخت یمن شده و قرار است با «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیدار و گفت‌و‌گو کند.

وبگاه شبکه المسیره در این باره نوشت که ادامه رایزنی‌ها در راستای میانجی‌گری برای پایان جنگ و پیگیری آتش‌بس دو ماهه که از تاریخ ۱۳ فروردین آغاز شده است، موضوع اصلی این سفر را در بر می‌گیرد. این هیأت عمانی همراه با هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن که در مسقط به سر می‌برد، وارد صنعاء شده است.

سفر هیأت عمانی به صنعاء در حالی است که مقامات دولت نجات ملی یمن بارها اعلام کرده‌اند که ائتلاف سعودی توجهی به مفاد آتش‌بس ندارد و همچنان مانع فرود هواپیماها در فرودگاه صنعاء و پهلوگیری کشتی‌های حامی سوخت در بندر الحدیده می‌شود.

در این باره امروز شرکت ملی نفت یمن خبر داد که ائتلاف سعودی مانع حرکت یک کشتی حامل گازوئیل به سمت بندر الحدیده شده است، هرچند که این کشتی مجوز سازمان ملل را دارا بود.

در این راستا «ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن در تاریخ ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) در صفحه توئیتر خود نوشت که نشانه‌های آتش بس تا امروز ظاهر نشده است و همزمانی آن با تحرکات آمریکا در دریای سرخ، قرائتی تاریک از این آتش بس می‌دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها