سوریه: با دولت تروریست‌پرور ترکیه همکاری نمی‌کنیم

سوریه: با دولت تروریست‌پرور ترکیه همکاری نمی‌کنیم
شنبه 3 ارديبهشت 1401 - 05:03

سوریه برقراری هر گونه تماس با دولت ترکیه را تکذیب و تاکید کرد که همکاری در مبارزه با تروریسم با رژیمی که حامی تروریسم است، ممکن نیست.

العالم - سوریه

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه به خبرگزاری دولت این کشور (سانا) گفت: همزمان با حملات وحشیانه نیروهای رژیم رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به شهروندان سوری در شمال سوریه با همکاری گروه‌های تروریستی وابسته به آن، این رژیم طبق معمول سعی در انتشار اخبار ساختگی دارد و این بار مدعی است که تماس‌هایی در سطوح مختلف بین دولت سوریه و افرادی از رژیم ترکیه یک بار در سطح امنیتی و یک بار در سطح سیاسی وجود داشته است.

این منبع افزود: تازه‌ترین این دروغ‌ها همان چیزی است که وزیر خارجه رژیم ترکیه درباره امکان همکاری با سوریه در مبارزه با تروریسم گفت و اگر این نشان دهنده چیزی باشد، نشان دهنده واقع گرا نبودن رژیم اخوانی ترکیه است و آفت دروغ دیگر به اردوغان محدود نمی‌شود، بلکه این آلودگی به سایر مقامات رژیم او سرایت کرده است.

منبع مذکور تاکید کرد که جمهوری عربی سوریه تمامی این اظهارات و اخبار را از اساس تکذیب می‌کند و آن را نوعی هذیان سیاسی از سوی این رژیم می‌داند.

این منبع در پایان گفت: سوریه در صورت وقوع هرگونه همکاری با هر طرفی به طور شفاف اعلام خواهد کرد. دمشق نمی‌تواند در مبارزه با تروریسم با رژیم تروریستی که از تروریسم حمایت می‌کند، آن را آموزش می‌دهد و در منطقه و جهان گسترش می‌دهد، همکاری کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها