واکنش کاربران فضای مجازی به کارشکنی ائتلاف متجاوز در بازگشایی فرودگاه صنعا

واکنش کاربران فضای مجازی به کارشکنی ائتلاف متجاوز در بازگشایی فرودگاه صنعا
سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 - 22:00

در شبکه های اجتماعی "توئیتر" هشتگ یمنی (#مطار_صنعاء) پخش و ترند شد، این امر پس از تاخیر متجاوزان سعودی و متحدانش در گشایش فرودگاه صنعا و کناره‌گیری آنها از مهمترین مفاد آتش بس بود.

العالم - داغ‌های مجازی

نیروهای متجاوز سعودی اجازه انجام اولین پرواز تجاری از فرودگاه صنعا به سمت عمان را ندادند.

"حسین العزی" معاون وزیر خارجه یمن در این خصوص گفت: امتناع ائتلاف متجاوز آمریکایی و سعودی از انجام پروازهای فرودگاه بین المللی صنعا، ساعاتی پس از آزادی یکجانبه گروه بزرگی از اسیرانشان، نشان دهنده عدم جدیت آنها برای حرکت به سمت صلح است.

دشمن متجاوز باعث تاخیر در بازگشایی فرودگاه صنعا می شود و این موضوع را طه المتوکل، وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن، دیروز دوشنبه برای سایت المسیره تایید کرد و گفت: به تعویق انداختن بازگشایی فرودگاه صنعا توسط ائتلاف متجاوز، رد مهم ترین مفاد آتش بس در جنبه انسانی آن است.

مطهر الدرویش رئیس کمیته عالی پزشکی یمن در این خصوص گفت: عدم اجرای بخش بشردوستانه مفاد آتش بس از سوی کشورهای متجاوز باعث شد بیماران در وضعیت روحی و روانی بسیار بدی قرار گیرند.

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که انصراف ائتلاف متجاوز از اعطای مجوزهای عملیاتی برای پروازهای یمن از فرودگاه صنعا رویارویی با سازمان ملل و جامعه بین‌المللی است، به ویژه ائتلاف متجاوز با ادامه توقیف کشتی های گازوئيل که برای فعالیت بیمارستان ها و مراکز بهداشتی ضروری هستند به تشدید بحران وضعیت سلامت در یمن ادامه می دهد.

کاربران فضای مجازی با هشتک «مطار صنعاء» در توییتر به این موضوع واکنش نشان دادند.

حساب کاربری شهروند یمنی (ابوهاشم الهاشمی.. حساب جایگزین) در توییتی نوشت: آنچه از سوی رسانه های ائتلاف متجاوز درباره سفر بیماران گزینشی منتشر می شود، پیش پا افتاده و حاکی از اخلاقی پست و ورشکستگی استدلال کشورهای متجاوز برای ادامه اخلال در فرودگاه صنعا است. دشمن متجاوز در حال تشدید بحران سلامت در یمن با ادامه توقیف کشتی های گازوئيل است که برای فعالیت بیمارستان ها و مراکز بهداشتی ضروری هستند.

پربیننده ترین خبرها