قدردانی عبدالله عبدالله از ایران برای میزبانی مهاجران افغانستانی

قدردانی عبدالله عبدالله از ایران برای میزبانی مهاجران افغانستانی
شنبه 10 ارديبهشت 1401 - 10:37

عبدالله عبدالله رئیس سابق شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با قدردانی از میزبانی ایران از مهاجران افغان خواستار ادامه حمایت جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت افغانستان شد.

العالم _ افغانستان

عبدالله عبدالله در دیدار با سیدحسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، با برشمردن برخی مشکلات موجود در افغانستان اظهار داشت: زمان آن گذشته است که طرف‌های بیرونی بخواهند برای مردم افغانستان تصمیم بگیرند بلکه سرنوشت این کشور باید به دست خودشان رقم بخورد.

وی با اشاره به برخی مسائل اخیر پیرامون مهاجران افغان در ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران سال‌ها میزبان جمعیت عظیمی از مهاجران افغان بوده است و ما قدردان آن هستیم. برخی به‌دنبال ایجاد تنش میان دو ملت بوده و هستند و ما این رفتارها را محکوم می‌کنیم و از برادران خود در ایران می‌خواهیم با توجه به اوضاع جاری افغانستان، فضا را برای زندگی بهتر برادران و خواهران افغان خود فراهم کنند.

عبدالله عبدالله در ادامه گفت: امیدواریم شرایط برای بازگشت همه مهاجران به افغانستان فراهم شود و این کشور به دست افغانستانی‌ها اداره شود و از داخل به‌ سمت آبادانی و صلح حرکت کند.

پیش از این رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با محکوم کردن حمله تروریستی مشهد، گفته بود برخی‌ تلاش کردند فضای روابط دوستانه میان دو ملت ایران و افغانستان را متشنج سازند که خوشبختانه با موضع‌گیری معقول مقامات جمهوری اسلامی ایران این شیطنت خنثی شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها