آلمان پرونده ای علیه ایتالیا در دادگاه عالی سازمان ملل تشکیل داد

آلمان پرونده ای علیه ایتالیا در دادگاه عالی سازمان ملل تشکیل داد
شنبه 10 ارديبهشت 1401 - 14:30

آلمان در یک مناقشه طولانی مدت بر سر غرامت های جنگ جهانی دوم، پرونده ای را علیه ایتالیا در دادگاه عالی سازمان ملل تشکیل داد.

العالم - اروپا

پرونده ای که دیوان بین المللی دادگستری از تشکیل آن خبر داده مربوط به حکم قبلی دیوان در سال ۲۰۱۲میلادی می شود. براساس این حکم، آلمان در برابر شکایت قربانیان جنایات نازی ها در دادگاه های خارجی مصونیت قانونی دارد.

در این حکم آمده بود که دادگاه عالی ایتالیا در سال ۲۰۰۸ با قضاوت در مورد اینکه یک غیرنظامی ایتالیایی به دلیل تبعید به آلمان برای کار اجباری مستحق دریافت غرامت بوده، حاکمیت آلمان را نقض کرده است.

آلمان در پرونده جدید خود مدعی است که علی‌رغم این حکم، «دادگاه‌های داخلی ایتالیا از سال ۲۰۱۲ با نقض مصونیت حاکمیتی آلمان، تعداد زیادی از ادعاهای جدید علیه آلمان را مطرح کردند».

پرونده جدید آلمان از قضات دادگاه مستقر در لاهه می‌خواهد اعلام کنند که «ایتالیا تعهدات خود را نسبت به مصونیت حاکمیتی آلمان با طرح ادعاهای مدنی علیه برلین» در ارتباط با جنایات جنگی نازی‌ها و حراج چهار ملک متعلق به آلمان در رم نقض کرده و به نقض آن ادامه می‌دهد.

این پرونده همچنین خواستار دستورات فوری از جانب دادگاه از جمله دستوری است که اطمینان دهد املاک آلمان "در معرض حراج عمومی قرار نمی گیرند".

هیچ تاریخی بلافاصله برای جلسات استماع تعیین نشده است. احکام دیوان بین المللی دادگستری قطعی و قانونی است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها