تنش سیاسی بین تل‌آویو و مسکو؛ سفیر روسیه در فلسطین اشغالی احضار شد

تنش سیاسی بین تل‌آویو و مسکو؛ سفیر روسیه در فلسطین اشغالی احضار شد
دوشنبه 12 ارديبهشت 1401 - 12:25

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با احضار سفیر مسکو، اعتراض شدید خود نسبت به اظهارات وزیر خارجه روسیه را ابلاغ کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

رسانه‌های عبری امروز (دوشنبه) از احضار «آناتولی ویکتوروف» سفیر روسیه در فلسطین اشغالی به وزارت خارجه رژیم موقت صهیونیستی خبر دادند.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی همچنین اظهارات «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مقایسه «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با «آدولف هیتلر» دیکتاتور آلمان نازی را «نابخشودنی» توصیف کرد.

بر اساس این گزارش‌ها، لاپید از اینکه لاوروف روز گذشته گفته بود برخی از بزرگترین یهود-ستیزان، خود یهودی بودند، به‌شدت انتقاد کرد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، وزارت خارجه تل‌آویو همچنین در بیانیه‌ای از احضار ویکتوروف و ابلاغ اعتراض شدید خود نسبت به این اظهارات لاوروف خبر داد.

لاوروف روز گذشته در مصاحبه با شبکه ایتالیایی «زونا بیانکا» در پاسخ به این سوال که روسیه چگونه می‌خواهد اوکراین را نازی‌زدایی کند در حالی که مردم این کشور خودشان یک رئیس‌جمهور یهودی را انتخاب کرده‌اند، گفته بود: «پس اگر زلنسکی یهودی باشد چه؟ این واقعیت، وجود عناصر نازی در اوکراین را نفی نمی‌کند.من معتقدم که هیتلر خون یهودی نیز داشت و و بعضی از بدترین یهودی‌ستیزان، خود یهودیان هستند».

تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و روسیه در حالی بر سر جنگ اوکراین افزایش یافته که لاپید چند روز پیش در پیامی در توییتر ادعا کرده روسیه در حال ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین است.

پس از این اتهام‌زنی بود که وزارت امور خارجه روسیه «الکس بن زوی» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را احضار کرده و از اظهارات لاپید شدیداً انتقاد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها