گمانه‌زنی‌ها از آزمایش موشک بالستیک در کره شمالی

گمانه‌زنی‌ها از آزمایش موشک بالستیک در کره شمالی
شنبه 17 ارديبهشت 1401 - 15:14

ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی روز شنبه یک موشک به سمت دریای شرقی شلیک کرده است که به نظر می رسد از نوع بالستیک باشد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از پانزدهمین نمایش قدرت کره شمالی در سال جاری خبر داد، اما جزئیاتی در مورد این آزمایش هنوز منتشر نشده است.

یک منبع مطلع گفت که مقام های ارتش کره جنوبی گمان می کنند که این موشک از نوع بالستیک بوده باشد.

این آزمایش جدید در پی پرتاب یک موشک بالستیک از سوی کره شمالی در روز چهارشنبه انجام شد.

نگرانی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه کره شمالی ممکن است به اقدامات تحریک آمیز از جمله آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیمای دیگر یا آزمایش هسته ای ادامه دهد.

در همین حال، قرار است جلسه شورای امنیت ملی ریاست جمهوری کره جنوبی برای بحث و بررسی پرتاب موشکی کره شمالی تشکیل شود.

پیونگ یانگ روز چهارشنبه هفته گذشته نیز یک موشک بالستیک قاره پیما را شلیک آزمایشی کرد و گرچه رسانه دولتی کره شمالی خبر آن را منتشر نکرد، اما گمانه زنی ها حاکی است که این آزمایش احتمالا شکست خورده است.

به گزارش ایرنا، روزهای پایانی فروردین سال جاری بود که خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد، این کشور تحت نظارت کیم جونگ اون یک آزمایش جدید موشک بالستیک انجام داده است.

کره شمالی در سال جاری تاکنون ۱۴ بار آزمایش موشکی انجام داده است، از جمله هفت پرتاب در ماه بهمن که بیشترین تعداد آزمایش موشکی در یک ماه از سوی این کشور محسوب می‌شود.

گزارش‌های اخیر حاکی است که کره شمالی در حال تعمیر تونل‌های زیرزمینی در سایت آزمایش هسته‌ای «پونگ یی ری» است که یک آزمایش هسته‌ای احتمالی در آینده نزدیک را نشان می‌دهد.

آزمایش‌های موشکی کره شمالی در حالی اتفاق افتاده است که این کشور به دنبال افزایش وحدت داخلی در بحبوحه مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ و مشکلات اقتصادی مداوم ناشی از تحریم‌ها به سر می‌برد.

کره شمالی معتقد است، تهدیدها و دشمنی واشنگتن به جای خطرناکی رسیده است و با اشاره به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی و استقرار سلاح‌های استراتژیک در منطقه و اعمال تحریم‌های مستقل در کنار تحریم‌های سازمان ملل متحد باید برای مقابله طولانی مدت با امپریالیسم آمریکا آمادگی بیشتری داشته باشد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها