وقتی یکی از وزرای ترامپ، وی را رسوا می کند

وقتی یکی از وزرای ترامپ، وی را رسوا می کند
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 - 21:51

مارک اسپر وزیر دفاع اسبق آمریکا گفت که هیچ دلیلی درباره دخالت سردار سلیمانی در حمله به سفارت های آمریکا وجود نداشت و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق در این زمینه دروغ گفته بود.   

العالم – کشکول

وزیر دفاع اسبق آمریکا گفت که با تصمیم ترامپ در زمینه ترور شهید سلیمانی به خاطر به اصطلاح دخالتش در حمله به 4 سفارت آمریکا مخالف بود، به این دلیل که داده های سازمان جاسوسی آمریکا چنین موضوعی را تایید نمی کرد.

اسپر به خاطر اعتراض به قتل جرج فلوید و پیشنهاد ترامپ برای تیراندازی به طرف تظاهرکنندگان آمریکایی که خواستار عدالت نژادی بودند، از سوی ترامپ در نوامبر 2020 برکنار شده بود.

این سخن اسپر ثابت کرد که ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، جنایت و نقض آشکار قوانین و موازین بین المللی و نماد تروریسم دولتی آمریکاست و درست بودن موضع ایران که ترامپ و وزیر امور خارجه و 35 مقام ارشد دولت ترامپ را متهم به دخالت در این ترور کرده بود، به اثبات رساند.

سید ابراهیم رئیسی نیز خواستار محاکمه ترامپ، مایک پومپئو وزیر امور خارجه وقت آمریکا و تعدادی از مقامهای آمریکا شد که در این ترور دخالت داشتند و تاکید کرد که انتقام حتمی است.

آمریکایی ها از جدیت ایران در انتقام گیری از قاتلان شهید سلیمانی به شکلی که آمریکا بهای تروریسم، استکبار، سلطه جویی و جنایتاتش را بپردازد، مطلع هستند لذا در مذاکرات وین از ایران خواسته اند در ازای اخذ امتیازات از انتقام گیری به خاطر این جنایت صرفنظر کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها